torsdag 11 augusti 2011

Crusiedag 20/76 P

Redan 20.e dagen! bara 56 kvar innan nästa fas... och i morse såg jag att vågen ändrat sig lite åt rätt håll.... kanske behövde jag en liten ändring av rytmen....

I går eftermiddag hände en liten olycka- jag välte en halvfull kanna i en kaffebryggare rakt ner över foten och hela pentryt var fullt med kaffeblaskvatten och kaffepulver.... jag ställde foten i diskhon och spolade med kallt vatten en stund- och insåg att jag haft stor tur, visst sved det lite en bra stund efter men idag ser det ut som vanligt igen...
Middag i går kväll blev kalkonbacon och omelette på 2 ägg innan jag stökade lite hemma med snabeldrarken och diskmaskinen- och så blev det lite bakat - formbröd som jag nu provat ett par gånger att strö lite linfrö över för att variera dem lite- och linfrö är ju bra ialla fall för min tröga mage...
så lite kvällsfika i går blev 1 bit formbröd med fettfri ost och kalkon med örtsmak.

Frukost idag: Havrekligröt med linfrön och keso och mjöölk
Lunch. Microkokt dillax, med kesellaröra smaksatt med fiskrom och kokt ägg
mellis kommer att bli: 1 bit formbröd med kalkonpålägg och
middag idag: blir plättar med kanelkesella/ keso

I kväll är det veckohandling på programmet och innan dess lite planerande av kommande veckas matsedel, och så helgens festligheter, förståss...

2 kommentarer:

  1. Du hade sannerligen tur, det kunde ha gått illa med fossingen.
    Skönt att det går åt rätt håll, din dag ser i alla fall väldigt välplanerad och Dukanig ut.

    SvaraRadera
  2. Tack- bäst att ställa in sig på P torsdagar redan nu, så kommer den detaljen inte kännas så konstig sen....

    SvaraRadera