söndag 28 augusti 2011

Fre- Söndag, dag 34- 36/ 76

En fantastiskt rolig och spännande helg är snart över, bara ett par timmar söndag till sen så är det bara vanlig måndag igen.
Vi, jag och min älskade sambo har varit på segelbåtstävling.Det finns en klubb för de som äger en sådan båt som vi har, och varje år ordnas ett klubbmästerskap. I år var tävlandet införlivat i en annan segeltävling vid en ö utanför Trosa. 22 båtar stod på startlinjen lördags... eller stod gjorde de ju inte de åkte fram och tillbaka och inväntade startsignalen och försökte få en bra startplats så att de skulle komma först iväg--- alla 22 båtar gjorde det och det var trångt om saligheten och ganska nervöst.....
Så gick startsignalen och vi kom iväg, kämpades om att vara först till första rundningsmärket med en båt av annat märke.... våra klubbkompisar var en bit efter......
jag vet inte om någon av er som läser det här seglar eller tävlar så jag behöver inte referera hela tävlingen, men efter 2 tim och 45 minuter ungefär gick vi in som andra båt i mål.... vi hade vunnit klubbmästerskapet igen! Det var kul!
Ett par timmar senare var det prisutdelning för hela tävlingen. I segling har man en sorts lite krångligt handikappsystem som innebär att bara för att man är först i mål betyder det inte att man vunnit, min älskling som är van vid såna här arrangemang visste nog hur det gått egentligen men sa ingenting till mig så jag blev jätteövveraskad när de ropade upp 1.a pristagarna och det var VI!!!
Jag skev i fredags att jag inte skulle låta bli att fira en eventuell seger, och det gjorde jag inte heller... det blev både vitt och rött vin innan kvällen var slut igår..... så jag har antagligen inte gått ner ett gram, men det gör ingenting den här gången.
ätandet har ialla fall fungerat bra och enligt planeringen jag gjorde, förutom att det blev en proteindag i lördags för jag glömde att jag gjort sallad till den grillade biffen.... men jag hade två goda röror- en keso/kesella med grillkrydda och en kesellatzatziki.....

idag blev det också lite ändrade planer för till lunch idag tog jag den glömda salladen, blandade i lite tärnad skinka och 5% västan.
middag står i ugnen nu. Ungsbakad lax och broccoli blir det på tallriken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar