onsdag 17 augusti 2011

eftermiddag/ kväll dag 25/ 76

... nej det blidde ingen kycklingsallad, vad blidde det då? det blev ungsstekt kycklingfilé med wookgrönsaker till lunch.... och när jag sa att jag inte ville ha sås, klickade den snälla killen på lite tzatziki på min tallrik snabbare än jag hann säga ne....j tack!
Men jag åt ingenting av den där klicken för jag misstänker att den var det fettkalorier i..... Att inte ta av den gjorde mig mycket nöjd över mig själv.....

mellis idag var bara kaffe

Efter jobbet åkte jag raka vägen för att hälsa på mina barnbarn och äta middag med dem, de åt sin mat och jag åt min och det fungerade alldeles utmärkt. Jag erbjöd Linus att smaka av min röra, men han påstod att han varken gillar keso eller ägg så jag fick ha allting för mig själv så då åt jag:

2 kokta ägg, 150 gram keso, 1 msk lättmajonäs och en ask makrillfilé i tomatsås som rördes ihop till en röra som jag la på morgonens misslyckade rostade bröd. Själva brödet blev väl ingen höjdare med tillsammans var det i alla fall ätbart.
Hemkommen på kvällen lagade jag lunchlåda till morgondagen som är en P-dag ( det är ju torsdag) medans jag redan hade stekpannan värmd, stekte jag på de där olycksaliga brödbitarna som är kvar, jag smakade på en med en skiva mager (4%) korv och det var ok.

Lite surfande in på möbelaffärers sidor för att hitta en soffa som vill komma hem och bo hos mig, nu vet jag var jag ska börja att gå för att provsitta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar