onsdag 3 augusti 2011

Dag 12/ 76

Nu går de fort dagarna, den här veckan har tempot på jobbet skruvats upp ett par snäpp och jag har inte alls samma tid att planera eller skriva när jag är där. Nästa vecka fyller min älskling år och firningen av honnom skall ju också planeras....

Idag har jag inte alls
varit så hungrig så det har inte blivit några mellanmål, men det gör väl inte så mycket kan jag tro.
Frukost: 1 skål vaniljyoghurt, 1 Dukanformbröd med fettfri mjukost och en skiva kalkon
Lunch: Grillad kyckling utan skinn, kesoröra med rödlök och kryddor
Middag: Dukanplättar med kanelkesella

och vatten och vatten och vatten....

kvällen har ägnats åt att storhandla och att laga mat. I morgon kväll sticker vi ut på segelweekend och vi har förberett lite mat till middag är det bra att ha någonting färdigt som bara behöver ställas in i ugnen för värmning. Kära guben får en tacofärspaj och jag får Amazons lasange som jag hittat receptet på på hennes blogg. Jag har också bakat formbröd- tyvärr glömde jag bakpulver så det blev en gummiaktig kaka som åkte rakt ner i soppåsen- det är ju snabbt gjort att göra en ny sats så det är inget större problem......medan jag var i farten fixade jag morgondagens lunch. Bräckt kalkonbakon och omelette får det bli... och lite tomat/ rödlökssallad för i morgon är en PV dag och då får jag äta grönsaker....

2 kommentarer:

  1. Hoppas "lasagnen" smakar bra, en gammal favorit som jag nästan glömt bort. Den ska jag också snart göra när jag nu börjar cruisea igen.
    Hoppas ni får en skön seglarweekend.

    SvaraRadera
  2. Ja, den smakade bra- jag gillar det där receptet, när jag gör det för att ta med mig använder jag en liten liten folieform, bara att ställa in i båtugnen för värmning.

    SvaraRadera