onsdag 3 augusti 2011

Fortsättning på dag 11 / 76

Åkte snabbt hem från jobbet...
Gjorde i ordning en sallad av de grönsaker som fanns hemma, bakade Dukanformfranska medan jag packade ner sallad, tonfisk, rostbiff, bröd & smör till gubben, 1 flaska bubblat vatten i min cykelväska.

Cykeltur till båtplatsen som tog 20 minuter i ett sommartomt Hässelby. På båten satt min älskling och väntade i solen, han hade slumrat till när han lyssnade på sin talbok. Vi kastade loss och åkte till "vår" badvik där vi kastade oss ner i det 22 gradiga Mälarvattnet..... Det var skönt! och jag simmade 4 varv runt båten innan vi åt vår middag.
Efter ett par timmar seglade vi hem och jag fick öva på att lägga till vid bryggan- det gick galant den här gången, så kanske lär jag mig snart....
Sen blev det snabb cykeltur hemåt igen..... och köksröjning - det är så skönt att ha diskmaskin när bänken svämmar över av dagens glas och skålar...

Mysig kväll som inte blev allt för sen, ändå somnade jag som vanligt som en stock så fort jag la mig på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar