tisdag 9 augusti 2011

Dag 17 - 18/ 76

i går morse hann jag inte- ställa mig på vågen på morgonen och det var kanske tur för på förmiddagen fick jag ett sms av min sambo- han undrade om det var något fel på vågen för han hade gått upp 3 kg i helgen!

Ja nu tror jag ju inte att han har gjort det och det tror inte han heller.... men nåt lurt är det med vågrackarn för den är hur hispig som helst. Jag märker på kläderna att någonting händer med kroppen ändå står jag på i princip samma vikt som för tre, 3 veckor sen.... så nu får den vara ett tag och så kör jag på i de nu lite nygamla spåren. Nej det gör jag inte alls för den här veckan provar jag att köra 2/2 istället för att se om det händer någonting annorlunda....

I går var en vanlig dag, för numera går det här med vad jag ska äta lite av farten..... måndag är P dag så igår blev det:
Frukost: Lättyoghurt i skål, 1 kokt ägg
Lunch: Fläskfilerest från helgens grill med keso blandat med kesella och smaksatt med grillkrydda
Middag: Köttfärsbiffar
Mellis: 0% ig grekisk yoghurt

Kvällen ägnades åt mn älsklings garageprojekt, vid niotiden var vi hemma tittade lite på tv och drack funlight blandat med soda stream vatten....

Idag fyller min älskling år ändå blev det frukost som vanligt:
Lättyoghurt med vaniljsmak och ett kokt ägg
Lunch: grillad kycklingfilé med keso, ägg smaksatt med curry

i kväll blir det middag på restaurang för att fira födelsedagsbarnet- jag har kollat menyn och ser fram emot Cesarsallad- utan brödkrutonger förståss....

2 kommentarer:

  1. Kanske du skulle köpa en ny våg i födelsedagspresent?
    Kram och ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  2. Den här köpte jag för knappt ett år sen, lite längre livslängd hoppas jag de har- vi provar ett nytt batteri och jag plockar fram måttbandet igen...och så har jag ju en provkjol som ska sitta fint när jag är klar.

    SvaraRadera