torsdag 18 augusti 2011

Crusingdag 26/ 76

I dag är det torsdag, och det är ju den riktigt riktiga P dagen- men idag har jag fuskat lite även om det var ett godkänt fusk...
det var en stressig morgon, när jag äntligen kom upp ur sängen kastade jag mig in i duschen innan jag slängde i mig frukosten:
I skål lättyoghurt med havrekli och linfrö och en macka med 5% Västan
 Någon av kollegorna kom med ett härligt förslag- vi åker till Grekiska grillen och äter idag, följer du med? Jo det är klart att jag gjorde det, det är ett ställe där man kan göra bra val så jag beställde kycklingsallad och fick in två grillspett med grillad kyckling liggande på en bädd av sallad, gurka, tomat, grön paprika och rödlök. i en liten skål på sidan låg tzatziki som jag inte alls brydde mig om. Jag åt all kyckling och det mesta av gurkan och tomaterna- mest av snålhet för lunchen kostade ju i alla fall nästan en hundring...

Jag har i alla fall lärt mig en sak, att inte fuska med mellanmål och speciellt viktigt är det på eftermiddagen innan jag åker hem... om jag slarvar med det blir jag hungrig, sugen och på otåligt humör... om jag ska handla på vägen hamnar det olämpliga saker i korgen som jag trycker i mig i bilen.... och blir mer onöjd och sugen på kvällen, men sen jag började planera in ordentligt mellis och ser till få det i mig vid fyratiden klarar jag mig mycket bättre...
Idag hade jag tur för jag hade inget mellis med mig och kunde köpa den sista burken 0% Grekisk yoghurt i "Mat på jobbet" kylen.
Middag: Dukanplättar med kesoskagen
Kvällsfika: Proteindrink med psylliusfrön, formbröd med 5% västan

Kvällspromenad idag: 3,5 km snabb promenad, den blev inte längre för det kom en regnskur men nu har jag invigt mina nya jogginskor i alla fall..



1 kommentar:

  1. Du är duktig och nobbar tzatziki dag efter dag, men om man gör den själv så är det en höjdare. Den fettfria grekiska yoghurten passar utmärkt att blanda med urkramad strimlad gurka, vitlök,salt, peppar och ev. mynta.
    I början av Dukan åt jag massor av tzatziki till grillat kött, mums.
    Jag håller med om mellis, eftermiddagsmellis är jätteviktiga, annars lockas man handa "skräp" på hemvägen från jobbet.

    SvaraRadera