söndag 21 augusti 2011

Sköna söndag 29/ 76

Den här dagen har verkligen varit en skön dag. Vaknade vid halv åtta och ute strålade solen- efter en tidig något snabb frukost åkte vi till båten och kryssade ut till landet. På eftermiddagen var vi hemma igen och jag bestämde mig för att gå på promenad eftersom det var ett så fint väder medan lilla älsklingen skulle ta en cykeltur....
45 minuter senare hade jag precis kommit hem och planerade att göra lite yoga när mobilen ringde och min älskling undrade var jag var. Hans cykel hade kraschat och han behövde skjuts hem...

Det var bara att hämta bilen och åka.... och när vi kom hem var det dags för middag som åts på balkongen. I veckan fick jag nya numret av Må Bra och när jag ätit satt jag kvar ute och läste lite bla om den intressanta forskningen om hur olika DNA uppsättningar gör att viss mat passar till vissa DNA uppsättningar... man kunde göra en enkel test och ta redan på vilken typ man till hörde och både jag och min älskling är tydligen personer som mår bra av att äta LCHF, GI, Dukan eller Atkins dieter- jag kikade lite försiktigt på den andra testen,,,,, men där passade jag inte alls in, hade ju blivit jobbigt om jag fått byta metod nu när det funkar så bra.....
Är lite trött i kväll så jag ska se till att komma isäng tidigt.

Frukost: havrekli gröt med linfrö och minimjölk
Lunch: 1 varmkorv, keso med rödlök och tomat
Middag: kokt strimlad squash och köttfärssås, 1 formbrödsbit och ost



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar