måndag 22 augusti 2011

Dag 30/ 76

Köttfärsens dag har jag firat idag, ja det var inget planerar det bara "bidde" så..... av trötthet och dålig fantasi....

Det var så skönt att få massage- jag har gått regelbundet hos Maria i ungefär ett år för att få hjälp med en inflammerad axel. Hela tiden har jag tänk att när besvären med axeln var över, skulle jag göra en hårmineralanalys dels för att jag var nyfiken på vad den skulle säga och dels för att få bukt med ev obalanser i kroppen. I dag låg jag där på mage på britsen och njöt över att det inte gjorde ont när Maria tryckte och drog i mina lemmar... när hon var klar med ryggen sa jag." Åh vad skönt det är att ligga här och det inte gör ont längre..."
Just som jag sa så började hon massera vid ena foten och ankeln, plötsligt gjorde det så j-a ont att jag skrek AJ!
-Du har himla mycket vätska i benen, sa hon och fortsatte att klämma på mina onda vader..... det andra benet var lika illa...jahaja vd ska jag göra åt det här nu????

Maria själv föreslog stödstrumpor och att vila med fötterna högt och att jag skulle ta några LPG massager- jag såg pengarna bara fladdra iväg... "men jag hade ju tänkt att göra en håranalys sa jag....." "ja med det är ju jättebra!" Då kan vi ju se om det är oblans mellan magnesium och kalium, det ger ju såna problem som du har -knepig mage, svullnad i kroppen och stela muskler...."
Så innan jag gick klippte hon lite tofsar av mitt hår som ska skickas för analys i USA, det tar 3-4 veckor under tiden ska jag ägna mig åt tarmrensning- hon gav mig några tabletter att ta i 14 dagar för att få fart på den prosessen- sen ska ni se att jag inte klagar på stopp i tarmen på ett tag.....
Spännande att se vad som händer på den här månaden, och vad hon tycker jag ska göra sen.....

Så var det det där med köttfärsens dag, hur var det med den nu då? Jo, så här blev min matdag:

Frukost: 1 skål yoghurt lätt med citronsmak. ( mkt god ) 1 formbröd m 2 skivor skinka.
Mellis: På väg till massagen slukade jag ett ägg
Lunch: Tillbaka på jobbet- 1/2 galett fylld med köttfärsrester från i går
När jag kom hem var jag helt utmattad och kastade mig på sängen- där låg redan en utschasad sambo.... efter en stund frågade jag honom om han var hungrig... det var han, i alla fall lite.....
Jag väntade en stund, sen sa jag " Vill du ha hamburgare?" Det ville han, så jag tog fram varsin från frysen och stekte... Med en bit formbröd och kesorödlöksröra blev det nästan som på MC Donalds....

Fast kanske lite tjatig meny idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar