måndag 1 augusti 2011

Dag 9 och 10 /76

Söndag och Måndag har varit vikta åt att umgås med mina barnbarn. I går var det djurparken i Furuvik vilket var 2x2,5 tim biltur, rundvandring i parken för att titta på djuren, en runda i tivolit och bad i bassänger. Linus och Hampus 4,5 rsp 1,5 år var på ett strålande humör fast vi inte var hemma förrän sent på kvällen.
Innan jag åkte på morgonen laddade jag med frukost:
Lättyoghurt och 2 kokta ägg
När vi kom till Furuvik var det lunchdax och vi satte oss på en gräsplätt och packade upp vår matsäck som för min del var:
Dukans frombröd fyllt med tacoköttfärs, vatten att dricka och kaffe
sen stod jag mig bra hela dagen....
På hemväg stannade vi och åt middag och jag fick världens finaste cesarsallad, som jag petade bort brödkrutongerna från.....
men jag fuskade lite- jag åt en glass på djurparken och jag åt lite vitlöksbröd innan salladen....

I dag är det måndag och Pdag.... och jag hade inget förberett i matväg för dagen när jag steg upp, därför blev det så här:
frukost: En skål naturell yoghurt med havrekli, kanel och ingefära....
Lunch: Tacoköttfärs med en klick kesella
Mellis: 0% grekisk yoghurt
Efter jobbet åkte jag direkt för att hälsa på mitt nyaste barnbarn som jag på grund av semestrar inte sett på 6 v. Han hade förståss växt mycket på den här tiden och kunde sitta på golvet och leka med sina leksaker. Eftersom vi inte setts på ett tag förstod jag att jag behövde ta till lite extra åtgärder för att bli kompis med  honom- en burk såpbubblor och en ny leksak fixade biffen och när vi skildes åt några timmar senare var vi bästisar....
Viktors mamma bjöd på middag- en köttfärslimpa med kokta ägg inuti- en specialrätt från hennes hemland som var riktigt god- till festade jag loss på lite gurk och tomatskivor.

Måndagar är ju starten på en ny vecka- den 2.a crusingveckan och jag kunde konstatera att det inte hänt så mycket på vågen sen förra måndagen- men jag har ju förståss fuskat med lite glass ju....
och magen- ja den är som den är.....men det fixar sig nog...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar