söndag 14 augusti 2011

Dag 21- 22/ 76 Lördag & Söndag

Helgen är snart slut för nu är det söndagskväll, den har varit bra- helgen och som de flesta helger på sommaren har den för vår del tillbringats i båten. redan i fredagskväll stack vi iväg- båtklubben vi är med i har en sk uthamn, en vik med bryggor och grillplats där vi samlas allt som oftast. Vi åt middag på vägen dit som för min del var tacoköttfärs med minifraich.
Det blev en trevlig kväll på bryggan med några av våra vänner, en gitarr och sång och skratt under fullmånens sken.
På lördagsmorgonen stack vi iväg efter frukost och hämtade upp en av sönerna för dagsutflykt till Birka för att sen grilla på landet innan vi for tillbaka till vår klubbvik igen.
Idag fick vi lite sovmorgon och efter den sena lunchen tog jag en snabb promenad på de skogsstigar som finns på ön- 6 km blev det och efteråt var det skönt att hoppa i sjön för ett bad innan vi kryssade hemåt.

Lördag och söndag var PV dagar och så här har jag ätit:
Lördag frukost: Lättyoghurt med vaniljsmak, 1formbröd med kalkon
Lunch: Lax&skaldjurstallrik- 2 skivor gravad lax, 1 dl räkor, 1 dl kräftstjärtar...lite skagen på kesella m lättmajonäs, 1,5 tomat några gurksivor
 Middag: grillad Fläskytterfile, tomat och champinjoner

Söndag frukost: Lättyoghurt, 1 kokt ägg, 1 formbröd, 2 skivor kalkonköttMellis: Kesella smaksatt med kanel
Middag: Grillad kycklinggryta med wokgrönsaker

Trevliga och roliga helgen tar också slut, i morgon är en ny Dukanvecka som börjar med att jag ska väga mig... lite spännande är det ju...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar