fredag 12 augusti 2011

Jag kan mer än jag tror...

på mitt jobb har det blivit en del förändringar de senaste åren, här har vi tex väldigt låg personalomsättning och de som slutat har gjort det för att gå i pension, så har det alltid varit ända tills i våras då 2 killar sa upp sig för att jobba på andra ställen... under våren har vi anställt en ny medarbetare och en av mina uppgifter är att se till att vi som jobbar här har dörrkort och koder som fungerar till larm mm, jag ska också lägga in kontaktuppgifter i mailgrupper och sånt.....
Vår nya medarbetare frågade imorse som i förbigående om han fick scanna in dokument till mig som jag sen skulla maila till honom för hans uppgifter fanns inte i kopiatorn- ja det fick han ju, men det där måste ju lösas- men hur gör man då? Jag tog tag i bruksanvändningsboken, den är tjock... mycket teknisk information.... administratörer och lösenord... jahaja- alla de här grejerna fixade en av killarna som slutade i våras- han sa nåt om att administrera kopiatorn via internet.... jag hade någon svag aning om att jag fått något dokument om det och började söka i min mail, i min "kontorspärm", i min inkort men kunde inte hitta det någonstans... så jag mailade till vår leverantör och hörde mig för.....och så bläddrade jag i alla informationspapper.....

Hittade till slut en liten lathund om hur man lägger in mailadresser i registret och simsalabim! Plötsligt hände det- och Tomas kunde scanna- Han blev glad och jag blev glad för att jag kunde lösa problemet- i ren eurofoni ( heter det så?) prövade jag att radera de där killarna som ändå har slutat, och det gick också bra.
Jag har inte fått något svar än från supporten och jag är glad att jag inte behövde ringa den där killen som fixade såna här saker förut - Han råkar vara min son, så den glädjen ville jag inte ge honom...

Och jag har visat för mig själv- jag kan mer än jag tror....

1 kommentar:

  1. Du borde absolut berätta för sonen vilken duktig morsa han har.
    Ordet du letade efter tror jag är eufori.

    SvaraRadera