tisdag 16 augusti 2011

Dag 23 och halva dag 24/ 76

Måndag- Ny vecka som började med vägdag som visade -500g. Äntligen är det nya siffror när jag ställer mig på den.
Dagen som var måndag var en seg dag, ända tills på eftermiddagen då det äntligen hände någonting oväntat. Min älskling var hemma efter en läkarundersökning och satt hemma och surfade, bla på Blocket där han såg att någon ville sälja en bokhylla lika som den vi redan har. Vi vill bygga om den lite så vi slog till och köpte de här sektionerna som fanns söder om stan.
Innan vi åkte började vi förbereda för den omflyttning bokhyllebygget skulle behöva. Böcker och prydnadssaker åkte ut ur hyllorna, tv bänken gav plats åt sterosektionen innan den flyttades in mellan bokhyllorna. Och emellan alla om flyttningar var jag där med dammsugaren för jisses vad dammigt det blir bakom hyllor och under böcker....
Sent omsider hamnade vi i sängen igen och kunde sova, men då hade vi varit igång med om flyttning, hämtnings och ihopsättning av stor bokhylla hela kvällen..hela vardagsrummet är upp och nervänt så i kväll är det bara att börja om från början igen och sätta tillbaka allt....fast på ett annat sätt då förståss...
Vi kommer få ett helt nytt vardagsrum, speciellt när vi om ett par veckor hittat soffan vi ska ha också.
Så här blev det med ätandet i går:
Frukost: Havrekligröt med keso, kanel och mjölk
mellis: 1 kokt ägg
Lunch: Grillad fläskytterfile ( rster från lördag) och keso/kesellaröra smaksatt med grillkrydda
Middag: 2 äggs äggröra med rostbiff, 1 glas med lättyoghurt

Tror att jag drack för lite under dagen, för i natt har jag inte behövt gå på toaletten...

I morse var det segt att gå upp, men träningsvärken från söndagsrundan har lagt sig nu....
På lunchen åkte tjejerna på kontoret till Täby centrum och nu har jag köpt mig ett par nya joggingskor för de gamla var alldeles slutgådda och ska kastas..... inte för att jag joggar, men det behövs bra skor om man ska promenera varje dag...

Frukost idag blev: havrekligröt med linfrön, keso, kanel och mjölk
Lunch: keso 1 kokt ägg lite fläskfile´( men nu är den slut)
mellis och middag vet jag inget om just nu så jag återkommer om det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar