onsdag 17 augusti 2011

Kväll dag 24- morgon dag 25/ 76

Idag är det inte min dag, kanske beror det på att det blivit sent i säng nu flera kvällar i rad. I går kväll blev det ju mer pyssel med den nya bokhyllan- men först åt jag middag:

Bräckt lax med skagen röra som fanns kvar från helgen och behövde räddas ner i min mage.
kvällsmål när allt var så gott som klart: Ett glas lättyoghurt med havrekli.

kvällen fördrevs med att sortera, flytta och plocka in böcker, glas och porslin och diverse prydnadssaker i de olika skåpen och lådorna- det blev en riktigt rockard men när det var klart vid elvatiden kunde jag sätta mig och pusta ut och  beskåda mästervärket. Det såg så prydligt och välordnat ut så vi var riktigt nöjda guben och jag- nu fattas bara den nya soffan sa vi... men det får dröja nån månad för vi måste ju ut och titta och provsitta innan vi vet vilken av dem alla vi vill ha...

Morgonen var en seg historia i dag, jag släpade mig ut i duschen lite senare än vanligt och när jag var klar där insåg jag att jag behövde koka ägg till min matsäck och att det skulle vara bra om jag gjorde lite bröd i micron att ta med mig...
Hade rört i hop ett brödrecept när jag insåg att det var inte alls det recept jag brukar använda, men jag chansade ändå att kölra i micron- just nu har jag ingen aning om hur det smakar, så jag ska inte dela med mig av det receptet.
Så slängde jag in en grötskål i micron och när den var klar insåg jag att den keso jag skulle röra i nu fanns i det där brödet jag gjort- suck! så jag blandade i lite kesella istället i gröten och pudrade med kanel.
Jag ska inte rekomendera det heller- det gick att äta men jag ska inte säga att det var den goaste frukosten jag ätit....

Idag är det grönsaksdag så det blir kycklingsallad till lunch, efter jobbet tänkte jag åka till barnbarnen men det kan också bli så att jag åker på födelsedagsuppvakning för jag insåg på vägen till jobbet att min faster fyller 75 år idag, men jag får inte tag på pappa någonstans så jag vet inte om det är något firande på gång.
Ett tredje alternativ för kvällen är att vara med på en segeltävling i trakten..... så den här dagen har alla förutsättningar att bli både rolig och överraskande- bara den ser till att rätta till sig lite efter morgonens strul....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar