torsdag 25 augusti 2011

Dag 33/ 76 imitt Crusingliv

Det blev en något stressig men trevlig och något sen kväll i går... slarvade gjorde jag också....fuskade för att få något i min skrikande mage - ett litet avsteg från dieten, jag hoppas att det inte gjorde så mycket i det långa loppet och tröstar mig med att jag rörde på mig ovantligt mycket på kuppen..

Det var tjejgåing i stan och ett av barnbarnens mamma skulle vara med, jag har själv varit med nån gång och tycker att det är ett mycket trevlig arrangemang, speciellt för de som inte joggar.... Jag och mamman som heter Kate hade bestämt att träffas där i Tanto men hon fick strul med bussen och det slutade med att vi möttes på T-centralen istället. och det var väl tur det för där var hissen titll röda linjen trasig och vi fick ta oss ner med vagnen i rulltrappan...
När starten gått och alla tjejer kommit iväg skulle jag och Viktor äta lite- han gröt och jag kokt ägg och keso, men lille killen hade så mycket att titta på och min keso smakade konstigt så den åkte i papperskorgen med resterna av hans gröt.
När tjejgänget kom  imål fick alla påsar- risifrutti, festis och kexchoklad fick de festa på men de hade också fixat med kokt korv med potatismos och kaffe m bullar....
Här började mina synder- jag åt med glädje två kokta korvar, undvek mos eller bröd och tog ingen bulle till kaffet- kände mig hyfsat duktig....
Sen åkte vi den långa vägen till Tumba med lilla trötta Viktor som somnade innan vi var hemma.... när han var stoppad i säng- ville vi ha lite te- Grönt te och rökt lax på varsin fullskornsbrödskiva... Ja jag vet att det inte är dukanriktigt men jag åt i alla fall..
Sen sov jag gott i 5,5 timme innan det var dags för farmor att åka till jobbet....efter en snabb frukost:
Lättfruktyoghurt med hemgjord musli- den var inte riktigt Dukan den heller fast den innehöll både linfrö och havrekli...
Jag hade som ni förstår inga mellisar eller någon lunch med mig idag så till mellanmål vid 10 tiden tog jag en proteindrink och till lunch blev det 2 grillade kycklinglår som jag åkte till närmaste butik och köpte för idag är det ju en P dag... när jag ändå var i en affär köpte jag med mig minikeso, så i eftermiddag och i morgon har jag melllis, om jag behöver...
Middag i kväll kommer att bli en sallad fast det är P dag, det beror bara på oplanering så jag tar min riktiga P dag i morgon istället....

1 kommentar:

  1. Du verkade i alla fall ha en trevlig dag.
    Inte lätt att få till det helt korrekt alla dagar, men du struntade ju inte i allt utan försökte sköta dig så gott det gick, det var bra gjort tycker jag.
    Gör säkert inget i det stora hela, det är när det fortsätter att krångla dag efter dag som man kan börja bli orolig.

    SvaraRadera