måndag 22 augusti 2011

Dag 30 /76

Måndag = Vägning

Vägningen har varit jobbig för mig ett tag... det är det första jag gör på måndagsmorgonen, de senaste veckorna har det inte hänt så mycket med siffrorna på vågen- det har pendlat lite upp och ner och ner och upp och måndag efter måndag visat på samma tjuriga 83,7 ....
Idag stannade det i alla fall på 83,2 och nu har jag gått ner 5 kg i alla fall...

När jag räknar lite så har jag i genomsnitt tappat 800 gram/vecka och det är jag nöjd med. Jag är övertygad om att det är bättre att gå ner lite saktare så att kroppen hinner vänja sig med nyordningen.

Magen har trasslat en hel del fast jag strör linfrön både i gröt och fil men nu har den peppar, peppar fungerat igen...

Den här veckan fortsätter jag med 2p, 1pv, 2p och 2 pv dagar, det är en rytm som passar min tillvaro bra.

Idag ska jag till min Kroppsterapeuth Maria för massage på lunchen..Hon har sån bra kolla på det här som handlar om kroppen, vi har inte setts på hela sommaren men hon har länge tjatat på mig att äta mer proteiner och dra ner på mejeriprodukterna - undrar vad hon vet om Dukan...

3 kommentarer:

  1. Då borde din kroppsterapeut bli nöjd över att du kör Dukan, även fast det blir en del mejeriprodukter, men bara magra sådana.
    Måste kännas skönt att det gick ner på vågen i alla fall, jag vet hur det känns att stå och stampa på samma fläck länge.

    SvaraRadera
  2. Heja på.
    Ihärdighet lönar sig - helt plötsligt så visar vågen finfina siffror, fråga mej, s om ofta haft platåer på veckor...
    Mvh Kin@

    SvaraRadera
  3. Det känns så skönt att höra att flera också stampar på samma fläck och kämpar på....

    SvaraRadera