tisdag 29 november 2011

Tisdag 32/120

I går blev det sent och natten kändes alltför kort- jag vaknade ett par gånger bland annat för att en bil åkte förbi vid halv tre och tutade- tuttut.... så idag är jag lite trött...dessutom har jag fått ont i ryggen, och att bära på lilla lilleman i går gjorde ju inte saken bättre....

I går när jag kom hem kvart över tio på kvällen stekte jag tacofärs, och när det var lunch glömde jag att jag hade mat med mig och följde med kollegorna till restaurangen- och intog, helt utanför veckoplanen veckans stärkelserika måltid..... det är en lite speciellt stämning på jobbet de här dagarna i morgon slutar ju vår VD.
idag på väg hem ska jag in på systembolaget och köpa ut en finare flaska whiskey till honom från oss kollegor- han ska få lite snus och kaffe med sig också så att han klarar de första veckorna utan oss....

I morgon har vi middagsgäster hemma, och i kväll ska vi förbereda lite, lite glöggmingel smått&gott ska göras och så ska jag fixa en efterrätt- en kaka som verkar helt underbar när man läser receptet, jag tänkte göra den lite nyttigare och byter till lättkesella, light philadelphia och så ska jag själv bara äta en liten liten bit av den..

maten idg har varit:
havrekligröt med linfrön och 1/2 rivet äpple
1/2 portion pastagratäng m skinka, äggstanning och parmesan.... rivna morötter
middag blev tomatsoppa och skinksmörgåsar med  skivor av gul paprika och tomat

Efter maten satt vi igång, jag och älsklingen och förberedde för middagsbjudning i morgon kväll- Han gjorde sin specialfiskgryta med morötter, potatis, purjo, olika fiksorter, köksbärstomater, buljong, musslor och saffran. Till det tänker vi ha nygräddat vitllöksbröd och vitt vin för de som dricker det.
Före maten blir det lite glögg med vanliga tillbehör men jag har också hittat lite nya recept som jag tänkte testa. Medan min kock fixade sin fisk gjorde jag en chokladmoussekaka, den är säkert kalasgod men inte något Dukan vänlig alls, men jag har ju min festmåltid så jag tänker allt ta en liten liten bit. Till kakan blir det kaffe ...och årets årgång av Blossas glögg som jag inte har smakat än, men som har lite kaffesmak och borde passa...
Just nu tittar vi på GV Person,men i kväll kommer det bli tidig kuddkramning i alla fall i min  säng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar