lördag 31 mars 2012

Åh så kallt!

Att jobba med båten idag, var inte så varmt precis båten står ju under en ställning med presenning som tak, det blir som ett tält och regnar det gör det ju ingenting, men i dag blåste dte så båten gungade i sin ställning- som tur var hade jag lite innejobb att pyssla med, så jag kunde värma mig, för därnere var värmen på....

I sittbrunnen har jag slipat och oljat teaken på tofterna man sitter på när man seglar, egentligen skulle jag ha polerat där också men det blir morgondagens uppdrag...

Det är roligt att ibland jobba med praktiska saker, en gång i tiden bodde jag i hus och där fanns alltid några projekt på gång och jag har både kaklat, lagt golv, spikat panel, målat och tapetserat förut, men nu bor jag i lägenhet och pysslar nästan bara med liknande grejer när vi fixar med båten.
Lite praktiskt arbete och frisk luft gjorde i alla fall susen för mitt humör och nu känner jag mig som vanligt pigg och glad igen...

När vi åkte hemåt stannade vi till vid olika butiker för att komplettera med lite saker som behövs för morgondagens jobb, och åkte vi och betalade min födelsedagspresent som är klar för leverans och premiärcykling i morgon eftermiddag...

Så åkte jag till coop och handlade medan min raring lagade middag- hand kyckling med wokgrönsaker är så himla gott och det var riktigt gott med en mörk lättöl till....

I kväll ska jag pyssla med att göra inbjudningar till min födelsedag....så det blir lite mera praktiskt pyssel för min del...
-och final i Gladiatorerna förståss.....

Hoppas att alla andra också har en mysig, skön och rolig lördagskväll

1 kommentar:

  1. Ja fy vad kallt det blev, tur vår båt är 40 mil bort så jag slipper gå ut och fixa med den i blåsten;-)
    Det fixar vi i sommar när vi kommer till landet, den är av plast så det räcker att svabba bort svalskiten så är den färdig att användas.
    Er båt verkar bli väl omhändertagen, och Dukan tycker jag du sköter alldeles utmärkt.
    Kram

    SvaraRadera