onsdag 30 maj 2012

Annorlunda dag på jobbet

I dag kom lilla Viktor 1,5 år till mitt jobb.
Hans pappa är ju en av datakillarna som sätter upp våra nya datorer dessutom är han mitt yngsta barnbarn, och ett av villkoren för att sonen skulle ta sig an jobbet var att jag fick vara barnvakt om det behövdes....

Vi har ett ganska stort kontor med mycket yta för barn att springa runt på, så jag har sprungit fram och tillbaka hela dagen, jag hade glömt att det var så arbetsamt med så små nyfikna små killar.
Det blev inte stå mycket jobbmässigt gjort, men jag har försökt bekanta mig med min nya dator och de nya programmen.....

Efter lunch gick vi en runda med vagnen för att titta på hästarna som går där i en hage, men då var han trött och somnade innan vi var framme.

Jag var jättehungrig när jag kom hem och tinade ett torskblock som jag panerade i havrekli, majsmjöl, citronpeppar,salt, dill och ägg innan jag stekte. till gjorde jag en röra på lite kesella, gräslök,röd lök och crabfisch



Dagens mat:
Frukost: havrekligröt med goiji och frön

Lunch: 2 grillade kycklingklubbor utan skinn

Middag: panerad torsk med crabfishröra

Efter middagen tog jag en runda i skogen det var skönt att komma ut till solen och få luft och rörelse...och senare blev det strykbrädan och två matcher FrågeFuel.


Nu hoppas jag att alla får en rolig "piglördag"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar