onsdag 16 maj 2012

Riktigt roligt...

var det att träffa de gamla kollegorna i går kväll, speciellt de man inte sett till alls på tjugo år- och som en av oss konstaterade, de flesta av oss jobbade ihop i 5-7 år men det måste ha varit en händelserik tid eftersom man har så många minnen av den.
Kvällen ägnades åt minnen från den tiden och vad vi sysslar med nuförtiden.....

En rolig och sen kväll med god mat och många skratt- det blev väldigt sent i säng och huvudet har varit fyllt med människor och minnen så så mycket god sömn kan jag inte säga att jag fått.... men idag är ju bara en halvdag så jag kan ju vila lite på eftermiddagen kanske...?

Roligt också att alla tyckte att jag var så fräsch, smal och snygg i min nya hårfärg..... Kändes som lite revansh, när jag såg mina yngre kvinnliga kollegor som blivit äldre och mer slitna som tex stackars Helén som när vi sågs för två år sen precis avslutat en period på itrim och gått ner 30 kg, börjat träna och skulle cykla vättenrundan då- hon har nu gått upp nästan allt igen..... jag tänkte stackars för hon såg inte alls ut att må så bra....

Jag kom till stan lite tidigare än jag behövde och passade på att gå lite på stan.... gick lite planlöst in i ett par butiker, det finns ju en hel del på min shoppingönskelista, men i affärerna jag gick in i fick jag inte nån inspiration alls tills jag plötsligt stod framför sommarkappan jag tänkt på att jag skulle vilja ha...... 10 minuter senare släntrade jag ut från butiken med årets fynd i en kasse- en lätt ljus kappa med trenchcoat stil- det gjorde alls inget att den dessutom var på REA till det facila priset 150.-!
Och riktigt roligt att den första bästa 42.an satt perfekt och inte stramade alls över mina breda axlar och kraftiga armar.....jag kommer tom kunna ha en tunna kofta under.

Ja visst ja, de är ju inte lika kraftiga längre.... det är fortfarande så roligt att konstatera sånt nu när man gått ner i vikt.....
Jag måste roa mig nästa vecka med att ta mig tid att prova lite sommarbyxor.
Dagens mat:
Frukost: smothie med jordgubbar, havrekli, linfrön, proteinpulver, 1 kokt ägg, 1 kopp kaffe

Lunch: rester av couscoussalladen från i går  ungsgratinerad kassle som jag tog bort osten från, rivna morötter, lite tomat och lite gurka, en bit valnötsbröd, vatten och en kopp kaffe i restaurangen med kollegorna

Middag: Funderar på om jag ska tina de där räkorna i frysen....japp- vi delade på 1 kg räkor, jag åt mina på rågbröd med 2 kokta ägg och ett glas vitt vin.

På eftermiddagen blir det en motionsrunda och en tur till Coop och systemet- i morgon bitti åker vi ut med båten igen, så vi måste bunkra.....

Motionsrundan blev en jättesnabb historia, kul att se att tiderna blir bättre och bättre, idag är det tio dagar sen jag gjorde mitt hjärtingrepp- det känns så fantastiskt och jag tror att jag är i lite bättre form redan än innan, speciellt om man tänker på att jag inte tränat så flitigt de här dagarna..

Nu har jag gjort två sillinläggningar ( Amonazonas julrecept på dukanforumet som blivit en favorit sill), jag har gjort en slags piroger med fyllning av höstkantareller, skinka, spenat, purjo och riven ost.
Jag har förberett och det mesta är klart att bara packa ner i våra matväskor i morgon bitti....

Nu är jag ledig från jobbet i fyra dagar som är vikta för segeltävling- det ska bli skoj och spännande och vädret ser ut att bli fint.

Jag vill passa på att önska dig som läser en härlig helg mellan hägg och syrén.

Kram alla, Ewa

1 kommentar:

  1. Trevlig det lät, både att träffa ex kollegor och kappfyndet.
    Och visst är det kul att bli påmind om att man inte är så stor och kraftig längre, jag betraktar mig själv som en tjockis ibland, av gammal vana liksom.

    SvaraRadera