måndag 28 maj 2012

Dax att krypa till korset....

och summera första månaden  i 4:e fasen.

Jag har gått upp lite grann, förra veckan pendlade jag mellan 78.6 och 79,5 för att hamna på 78,9 på min månadsinvägning i fredags morse....
Det känns inte allt roligt, det är inte någon stor uppgång men jag är orolig för att det ska sticka iväg uppåt....

Den här månaden har jag ätit vad jag vill och vägt mig varje dag och med tanke på det så är det väl inte så konstigt att det har blivit som det blivit....

Det blir nog lite extra proteindagar ett tag framöver och mer fokus på träningen, vattnet, sömnen och stressen...
Lite skärpning med andra ord.
Om tre veckor har jag semester...... klart man äter och dricker lite annorlunda, men fyra veckor på båt är också samma sak som ingen stress och väldigt små möjligheter att småhandla saker man är sugen på, så jag är inte ett dugg orolig för de veckorna.

Månaden som var har jag inte tränat som jag tänkte mig, faktum är att jag varit lite lat, men i början på månaden gjorde jag ett ingrepp i hjärtat vilket gjorde att jag fick vila mig lite extra.
Nu är konvalicensen över och jag har börjat få upp farten och få tillbaka röresleglädjen igen...
14 gånger har jag i alla fall tränat och haft sportstrackerprogrammet i iphonen på- det är ett bra sätt att se hur lång, hur fort och hur länge man tränat. Och man kan ju gå tillbaka och se vad man gjort och när, och jämföra samma rundor och sträckor tidsmässigt- jag tycker det är kul att se om jag gjort det bättre...

Jag skulle ha tagit mina mått också för att jämföra, men jag hittade inte min anteckningsbok, så det får vänta tills jag hittar det där bra stället jag lagt den på.

Efter ett år med Dukandieten och efter en månad i den sista, eviga fasen har jag nu ett resultat på -12.1kg

Ska försöka hyfsa till siffrorna under kommande månad med hjälp av lite skärpning och mer motion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar