torsdag 24 maj 2012

ingen proteindag idag!

Idag blev det ingen proteindag som det var tänkt, jag glömde min matsäck för andra gången den här veckan... så nu får jag äta proteiner i morgon istället, det får bli tacofärs till fredagsmyset....

Så idag fick jag äta med kollegorna i restaurangen och valde mellan pest- chiliconcarne och kolera stek med brunsås bla men slog till slut till på ungsstekt panerad fisk som jag petade av paneringen på.....

Arbetsdagen var lika snabbt förbi som alla andra dagar den här veckan, jag försår inte riktigt vad som hänt för jag har så mycket att göra hela tiden.....De två leveranserna som varit borta under veckan har nu kommit tillrätta och många saker på min "att göra lista till semestern" börjar bli klara, skänt att vara förberedd, fast det är några veckor kvar så det hinner säkert komma till mer saker som ska göras...

Nästa vecka har jag fått ett specialuppdrag på torsdag och fredag- vår datatekniker ( min son) är pappaledig och på  onsdag får halva personalstyrkan nya datorer och eftersom vi har en del specialprogram som han ( min son) har varit med och utvecklat behöver han jobba- han har tackat ja på villkor att jag får vara barnvakt.... det beviljades så jag ska alltså få betalt två dagar för att vara på jobbet och ta hand om mitt barnbarn
Det är lite speciellt att vara anställd i ett familjeföretag....

Efter jobbet har vi varit och handlat och fyllt på i båten, i morgon har min kapten "grabbsegling" med killarna på jobbet och de behövde både mat och dricka med sig....
Själv ska jag passa på att shoppa.....jag har suktat länge nu efter en ipad och kanske slår jag till i morgon, det ska fixas blommor till balkongen, en rullgardin till garaget och vår kylväska gick sönder förra helgen och behöver bytas ut, och jag skulle så gärna vilja kolla lite på något nytt till garderoben.

- men det bästa är ändå att jag ska lämna in bilen och äntligen få en ny kondensator till ACn, ska bli skönt att slippa köra med alla fönster nervevade.

Så här har jag ätit:

Frukost: Havrekligröt med solros, pumpafrön och skivad kiwi på, ett kokt ägg med rom

Lunch: Panerad fisk som jag petade bort paneringen på, kokta grönsaker, rivna morötter, fefferoni

Mellis: kaffe ett finncrisp med en skiva grevéost

Middag: 1/4 grillad kycklingrest från gårdagen, 1,5 tomat och en bit gurka, en brödskiva med ost

2 kommentarer:

  1. Jag måste också köra proteiner i morgon, för det gick åt skogen idag, pizza och en öl!
    Jag som inte ens är särskilt förtjust i pizza.
    Svar: Älskar trädården och växterna även om det är jobbigt ibland, en och annan slant kostar det också, men det är det värt.
    Jag suger på historia och geografi jag med, men vissa frågor återkommer och det händer att jag kommer ihåg rätt svar, men årtal kan jag svara fel på hur många gånger som helst, det fastnar inte.
    Jag är definitivt inte smartare än en femteklassare, min dotter går i femman och hon har faktiskt slagit mig i Frågefeud en gång;-)

    SvaraRadera
  2. Svar: Nä, man måste ju vara lite flexibel.
    Och om du väger dig idag eller imorgon spelar ingen som helst roll.

    SvaraRadera