tisdag 22 maj 2012

Tekniktrött...

Det här har inte varit någon bra dag för mig- redan i morse ville min jobb ipohne uppdateras så jag följde ordern och kopplade ihop den med sladden... efter en lång stund....var det bara äppelsymbolen som syntes på skärmen så jag antog att den var klar.
Det var den inte, den hade låst sig, så jag provade att hårdstarta men då kom en symbol som jag tolkade som att den ville para sig med itunes....så jag försökte rebota den till ursprungsinställningarna men efter en halvtimmes väntan fick jag meddelande om att nätuppkopplingen inte fungerade....
och så där höll jag på flera gånger..... och på min gamla dator har jag bara två USB kontakter som i vanliga fall går åt till tangentbordet och den trådlösa musen, så en av dem måste ju tas bort, och då blev det svårt att göra det vanliga jobbet.....
Till slut gav jag upp och åkte hem.... och bad min älskade tekniknörd här hemma om hjälp och simsallabim! nu fungerar den, men alla inställningar med kontakter och sånt får jag fixa tillbaka med itunes på jobbet i morgon....

Och matlådan jag så duktigt förberedde i går kväll, den glömde jag hemma så jag fick åka och handla på lunchen- var jättesugen på grillad kyckling, men de hade inga klara så jag fick hitta på lite annat- dessutom borde jag äta vid fyratiden eftersom jag skulle yoga på kvällen....
men efter lunchen fick jag så konstigt ont i magen hade både magknip och kände mig illamående, så matlusten var som bortblåst..... men efter yogan var jag lagom hungrig igen och då slank omeletten ner i stället

Tisdagar är ju mina yogakvällar så ikväll har jag alltså varit på yoga. Det var en vikarie där den här veckan, och hon kunde ju inte vårt program utan körde sin egen yoga.... så det blev bara nya tekniker att prova på, det kändes mycket svårare än det vi brukar och det var lite svårt att hänga med i alla hennes turer fram och tillbaka och hunden, solhälsningar och krigare.....

Innan jag åkte iväg på yoga hade jag fått meddelande från Amonazon om att hon kunde tänka sig att spela FrageFeud så vi har spelat en match under kvällen- hon är ruskgt snabb den tjejen och just nu ser det ut som om hon vinner... men det var kul att spela med någon man känner så jag kan tänka mig att göra om det....

Åt middag efter yogan och har tvn på med melodifestivalen på, men jag kan inte påstå att jag varit speciellt koncentrerad på låtarna och länderna- brukar inte titta före stora finalen men kanske gör jag det på torsdag för att se hur det går för Loreen....


Dagens meny:
Frukost- havrekligröt med en lite skvätt mjölk

Mellis- en burk makrill på en havreknäcke

Lunch- En burk skalade räkor, 2 kokta ägg med röd kornrom lite dessert med kesella blandat med keso och hallon

Middag- Skinkomellett Smothie med banan! jordgubbar, vaniljproteinpulver

1 kommentar:

  1. Kul att du tyckte det var kul, trots att du torskade.
    Vad menar du med att jag är snabb?
    Fort men fel blir det ju ibland, men annars försöker jag ju bara svara då jag har tid, och ju snabbare man svarar ju bättre poäng.
    Får se hur dagens match slutar, den i morse räknas liksom inte eftersom den bröts mitt i.

    SvaraRadera