fredag 25 maj 2012

1 månad i 4.e fasen

 idag har jag varit i stabiliseringsfasen, fas 4 prick en månad- men det hade jag glömt i morse så jag kommer inte uppdatera min vikttabell förrän i morgon...

På lunchen skulle jag till verkstan och hämta bilen, men vägen åkte jag till Solna och Phonehousebutiken- där fanns nämligen en av de sista vita ipadarna i stan... det är oftträa trassel med trafiken i Solna speciellt när det är fotbollsmatch eller rusningstid, för att inte tala om när de två sakerna sammanfaller.....
men nu var jag ute i lunchtid och fick sitta i rusningsköer.....
Men jag fick min surfplatta i alla fall och glad åkte jag och hämtade min bil- Det kändes som om det var jättelängesen jag såg den vilket var konstigt för det var ju i morse jag körde den till verkstan....

Så det blev en lång lunch och kort arbetsdag eftersom jag slutade fyra.....

Jag hade planerat att göra en del inköp på vägen hem så jag åkte till Barkarby, när jag kom hem var det många saker som skulle släpas med upp- blommor till balkongen, en rullgarding, en klänning i storlek 40! väskan från phonehouse med ipad med tillbehör, min matsäcksväska och handväskan....

Det första jag gjorde var att göra tacofärs, sen planterade jag blommor- 2 lobelior, 2 rosa hängpelargonier och en vit med små små blommor blev det o lådan och till bordet en kruka margeriter, så nu är det fint därute, precis när jag var klar drog grannen inunder igång stereon på högsta volym så jag gick in och städade....
Vid åtta tiden drog jag på mig träningskläder och stack iväg på en 4kilometers runda och när jag kom tillbaka och hade duschat packade jag upp ipaden för att se om jag begrep mig på den.....
jag tycker att teknikprylar ska man bara trycka igång så fungerar dem- men så är det ju inte så nu väntar jag med stor otålighet på att lilla gubben ska komma hem så jag får hjälp

Känner mig näjd med min fredag, jag har fått en hel del uträttat och i morgon har jag tvättstugan,,,,,kl7, så sovmorgon blir det inte ialla fall....

proteindag har jag haft idag och det här har jag ätit:

Frukost- lättvaniljyoghurt med havrekli

Lunch- Dukanpannkakor med en klick keso blandad med gojibär och kanel

Middag- Tacofärs med massor av lök och sambalolek ( så det var starkt och gott)

Hade glömt att det var Lets Dance i kväll, men har tittat lite nu på slutet

2 kommentarer:

  1. Jag köpte också en vit Ipad, till min gubbe i födelsedagspresent, men jag använder den också.
    Tycker du ska installera Drawsomething och bjuda in mig, antingen via Facebook eller som mitt gamla vanliga nickname.
    Jag älskar att teckna och att gissa vad andra tecknar, spelar ingen roll om man tecknar streckgubbar eller mer avancerat, bara man försöker. Och det går riktigt bra att rita på paddan.

    SvaraRadera
  2. Svar: Alkoverna?! Jag förstår att du menade aloe vera:-)
    nådarna? Menade du nåbara? Ibland blir stavningskontrollen tokig.

    SvaraRadera