tisdag 1 maj 2012

Hemma igen med sjöben...

Så var man hemma igen och sjöbenen har jag med mig, eller sjöhuvudet- det gungar idet..... brukar bli så efter första turen, men det går över sen.... det har med balanssinnet att göra.

Vilken underbar helg det varit! Ansiktet hettar av solen och jag är rätt trött men mycket nöjd med min långwekend.

I morgon bitti ska jag till tandläkaren och få min nya krona innan jag åker och gör mitt enda dagsverke den här veckan, på torsdag ska jag till sjukhuset för min ablation och på fredag får jag vara hemma och vila upp mig....

I morse vaknade vi av att hela sängen, båten jag hela värden gungade, det kändes som att ligga i en hängmatta- vinden hade vänt och vågorna kom från andra hållet än på kvällen då det var helt stilla.....
Efter frukost och städning kastade vi loss och kryssade till landet där vi åt lunch i solen innan vi fortsatte hemåt....

När vi kom hem stack kära gubben iväg på cykeltur och jag fixade golvtrallen på balkongen, jag plockar bort den på vintern för att den inte ska bli ful av kylan och fukten och nu vill jag ha fint på balkongen så i morgon ska jag köpa lite blommor till lådan och krukorna. Vi har eftermiddags och kvällsol där och nu ser jag fram emot att sitta där och äta kvällsmål när jag kommer hem från jobbet...

Sen åt vi räkor till middag innan vi tittade på inspeling av veckans avsnitt av mästarnas mästare...

Frukost- havrekligröt med linfrön, goji, solrosfrö, pumpafrön och kiwi, 2 kokta ägg
Lunch- en kopp tomatsoppa och 2 varmkorv med bröd
middag- räkor, ägg, bröd, lite fettfri majonäs ett glas vitt

2 kommentarer:

  1. Förstår att ni haft en toppenhelg på sjön, och vilken tur med vädret.
    Kan tro att du är lite röd om näsan nu?
    Det är jag, eller i varje fall kalkonhalsen, bara efter i dag.
    I övrigt har jag varit dunderförkyld hela helgen, men idag har krafterna återkommit.

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag blir också brun fort, har vallonblod i ådrorna.
    Det var hammocken jag låg och gungade i, hängmattan har inte kommit upp än.
    Jag hoppas pionen är röd, för jag har så många rosa redan.
    Tack för lyckönskningen, det ska säkert gå bra. Lycka till själv.

    SvaraRadera