måndag 28 maj 2012

Bara en vanlig måndag

I morse tog jag min nyaste klänning och ingen jacka eller kofta, det ångrade jag när jag skulle hem och det regnade- så nu vet man att sommaren är här, och att man tror att det ska vara finare än det är.

 På jobbet kom datakillen - en av de vackraste männen jag känner ( min son) för att börja installationen an våra nya datorer- snart får vi Windows 7 och nya Office, vilket det nu är och då kommer nya utmaningar- det är ju lite skillnad med xp och office 2003- ja jag vet att det inte är så vanligt med de programmen nuförtiden..... Men snart blir set ändring på den saken. Eftersom han bara jobbar som konsult hos oss numera så ville jag passa på att äta med honom och kollegorna i restaurangen, därför blev inte min mathållning som jag tänkte, men jag gjorde så bra val jag kunde i alla fall.....

Efter middagen drog vi på oss arbetsbyxorna och åkte tillvarvet, nu ska alla stöttor och andra stora saker vi gör ställcningen tillbåten av plockas undan, för området behövs som parkeringsplatsen till kananbadet i sommar.
Sen åkte vi till OK s gör det självhall och tvättade min bil, som nu förvandlats till den vita springaren den egentligen är.

På måndagens meny stod det:

 Frukost-havrekligröt, ett kokt ägg

Lunch- äggpanerad ungnstekt torsk med rivna morötter,gurka, tomat och lite isberg, vatten och kaffe

 Mellis- keso med kanel o kardemumma.

 Middag- omelett med skinka och riven ost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar