tisdag 29 maj 2012

Det är i alla fall soligt!


I går kväll var jag vaken alldeles för länge, satt först uppe och lekte Draw something med Amonazon och fast jag var trött så hjärnaktiviteten stannat tog det ett tag innan jag somnade.
 Fast frågar vi min sambo skulle han påstå att jag somnade innan huvudet låg på kudden.
Numera sover jag gott utan att vakna på nätterna varken av värk eller hjärtklappning, och det är ju skönt även om jag är stel i axeln......

På jobbet var de två datakillen idag och i morgon får jag min nya burk, och så kommer barnbarnet Viktor och leker med mig, så i morgon blir lunchpromenaden att gå till hästhagen med honom istället för att ränna runt kvarteret med kollegan....

I kväll är det yoga och det ska bli skönt och avkopplande och eftersom jag redan ätit min middag/ förstärkt mellanmål på jobbet behöver jag inte laga någon middag, så jag köpte ett par grillade kycklinglår att ha med till lunchen i morgon.

Idag har jag tagit min extra proteindag och det här har jag ätit:

Frukost: galettt med skinkskivor

Lunch: grillad entrecote sen helgen, ett kokt ägg, vatten

Middag/mellis: en burk makrill i tomatsås, ett kokt ägg, proteindrink

Efter yogamåltid: Grönt te och lite skivad mager skinka och lite minikeso med curry

Många ägg blev det, dels för jag glömde bort att jag ätit upp keson på jobbet i går men också för att jag drar ner på mejerierna igen.
Jag vet ju att de inte är bra för mig och jag misstänker att det är de som hjälpt till att spöka till min viktkurva, eftersom jag ätit yoghurt, keso och mjölk lite oftare den senaste tiden....

Före Dukandieten åt jag sällan ägg och inte keso heller, nu kan jag inte vara utan ett par ägg om dagen- blir mättare längre av dem- tur att jag inte har problem med kolesterolet i alla fall....

Ha en trevlig tisdagskväll - det är du värd!

1 kommentar:

  1. Tyckte du det var roligt då? Jag tyckte du var en hejare på att rita, märkte inte alls att hjärnaktiviteten hade stannat.
    Jag har också ökat äggkonsumtionen och försökt minska på yoghurten, fast idag blev det en frozen yoghurt, bestämde mig för det igår redan men då var jag för mätt och ville bara hem.

    SvaraRadera