onsdag 2 maj 2012

Överraskad...

Ett tag har jag gått och undrat, om de har glömt bort mig på bilbesiktningen, jag har ett minne av att det brukade vara dags när man böt vinter till sommardäck, och i år rusade jag iväg och köpte nya däck för att de skulle vara ok just till besiktningen....

Men inte har jag fått en kallelse inte.....
Så idag ringde jag och undrade- för jag vill inte ha körförbud första juni bara för att jag inte fått nåt brev...
Jag fick prata med Vera eller Ingrid eller vad hon hon kan ha hetat, jag glömde det ganska fort när hon berättade:
Du har så ny bil så du ska inte beskitiga förrän nästa år!
Oj, då så det kan bli.....,

Morgonen började ju med ett besök hos tandläkaren, efter en timma gick jag ut med ny krona, putsad och blästrad med en räkning på 5340 kr. Ja, det var väl som jag förväntat mig och jag fick ju öva på att sitta stilla länge.... och det behövs ju i morgon....

Två lediga dagar hade gjort högar med jobb att ta igen på mitt bord, och inte blev det bättre av att jag nu ska vara borta ett par dagar igen.... en hel del att göra så"att det inte märks så mycket att man inte är på plats....

I kväll har jag gått en lång rask promenad 5,5km på 51 min och 346 kcal är säkert ok, men innan jag slutade med betablockerarmedicinen gick jag fortare, så nu har jag lite att kämpa för, om jag ska komma ner på samma tider igen....
Det var skönt att komma ut och röra på sig- och nu väntar ju ett par dagar
då jag ska ta det lugnt och då känns det bra att ha varit lite flitig.....

Dagens mat har nästan varit en proteindag, i morgon blir det mest dropp hela dagen men på fredag, så ska jag ha veckans riktiga proteindag...

Frukost: havrekliggröt med linfrön, pumpa och solrosfrön, te, vatten
lunch: grillad fläskytterfile med keso, vatten och kaffe
mellis: kaffe och smothie med jordgubbar och linfrön
middag: hamburgare, stekt ägg, rödlök, senap och ketchup, vatten
kvällis: te och smörgås med skinka och ost

Nu blir det att plocka ihop till i morgon och försöka komma isäng, i morgon måste jag åka tidigt för att hinna till sjukhuset i tid.

1 kommentar:

  1. Tänkte på dig när jag var där på Huddinge i dag, hoppas allt går bra.
    Min undersökning var läbbig, läbbigare än vad jag trott det skulle vara, men nu är det skönt att det är över.
    Kram

    SvaraRadera