måndag 7 maj 2012

Måndag igen....

Så var det måndag igen, och efter att ha vilat upp mig ett par dagar är jag tillbaka vid mitt skrivbord och jobbar som vanligt...
Ja i alla fall nästan, jag sitter mera ( brukar ju stå upp så gott som hela dagarna) och så ber jag om hjälp så att jag slipper bära och lyfta tunga saker...
I dag har här varit bolagstämma så det kändes som om jag behövdes på plats.....

Helgen har varit lugn- vi tog båten och åkte till landet där svärfar behövde hjälp. På lördagen blåste det rätt rejält och vi kryssade oss snabbt fram- det var ganska kallt så både långkalsonger, mössa och vantar behövdes på, men när vi kom fram var det lä och medan gubben gick och hjälpte sin far, satt jag i båten och läste och solade nästippen när inte molnen gömde den- solen alltså...
och på kvällen och natten var det världens fullmåne- stor och silvrigt lyste den ner på mig när jag tittade upp genom takluckan från sängen....

I går seglade vi hem och vilken kanondag, måttlig vind i ryggen och solen i ansiktet- mmmm sååå skönt...
om två veckor har vi segeltävling, jag hoppas att det är lite varmare i  luften då.

Idag jobbas det alltså, på lite halvfart men jag har ju varit borta två dagar så det fanns lite samlat åt mig att ta tag i.
På mitt jobb har vi sommartid maj- augusti så nu slutar jag en timme tidigare, och eftersom jag fick jobba lite på min lunch och kopiera papper till bolagsstämman kan jag straxt gå hem utan dåligt samvete- det känns bra, men jag hoppas att jag inte får sitta i köer istället, det känns så meningslöst att tillbringa arbetstidsförkortningen på det viset...

Jag såg i morse spår av min sjukperiod på vågen, jag har ju inte kunnat röra på mig som jag vill på ett par dagar och jag har unnat mig en hel del saker som jag borde låtit bli, men 400 gr är inte så farligt, men jag tänkte försöka skärpa till mig lite och ta en extra proteinrik dag till den här veckan...

Kvällen ägnade vi åt att sy det sista på den sprayhood till båten vi pysslat med ett tag, i helgen provade vi den och insåg att vi måste ändra lite, det har vi gjort nu och nu är allt klart- så i morgon blir det spännande för då ska den på plats.

I dag har jag ätit det här:
frukost- havrekligröt med solros o pumpafrön, en liten skvätt lättmjölk, en halv knäckebröd med en skiva leverpastej.

lunch- köttfärsgryterester från helgen, ett hårt bröd med lite bregott

middag- troligen vv falukorv...det blev vv korv, stekt ägg och broccoli

kvällis- te o nygräddad fralla med skinka och mjukost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar