måndag 14 maj 2012

Ute och cyklat...

har jag varit på flera sätt idag.

Först på jobbet då jag allra först hade posthögen sen i fredags att ta tag i... sen var det månadens avstämningar av bokföringen...
När jag kommit ett par verifikationer in i det andra bolaget jag skulle göra insåg jag att jag förde in aprils transaktioner i maj, och när jag sen rättade till det genom att ta tillbaka en gammal version av programmet från nattens uppdatering, såg jag att en av levfakturorna jag registrerat på morgonen var införd i fel bolag.
Suck!

På lunchen fick jag med mig kollegan Joakim på en rask lunchrunda- den första på två veckor och jag var lite orolig över hur formen var- men när vi nästan gjort vår runda tyckte mitt sällskap att jag hade bra fart under fötterna. Och jag var glad, för jag kände mig lika pigg och stark som före operationen...... sen jämförde jag ju tiderna i min sportsrunner och såg att jag har nog vilat mig i form....:)

När jag kom hem ville sambon att vi skulle cykla, det var ju väldigt blåsigt men vi drog på oss träningskläderna och drog i väg... lite över 15 km blev rundan och det kändes väldigt bra och lagom att börja med...

Ett facetimesamtal från barnbarnen blev en glädjestund, extra roligt att det är lilla Hampus, 2 år som gillar att ringa till farmor och säga godnatt....

Sen middag och lite pyssel i köket, det blev en stor sats musli så jag kan ha både hemma och på båten, och en sallad till morgondagen av kycklingresterna med couscous och grönsaker....

Dagens mat:
frukost- galetter av 2 ägg, 3msk havrekli och en skvätt lättyoghurt vanilj, kaffe

lunch- rostbiff, 1 kokt ägg, en klick keso med rödlök och gurka, vatten

mellis- kaffe, 1 ägg och proteindryck

middag- 1/2 grillad kyckling utan skinn.

kvällis- lite lättyoghurt och musli ( jag måste ju smaka hur det blev)

Nu ska jag dra mig mot kudden och boken jag läser, ska försöka sova snabbt, imorgon kväll ska jag träffa kollegor från "förr i tiden" så det blir nog en sen kväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar