lördag 12 maj 2012

Lördagskväll i båten

En alldeles stilla kväll på datorns tv har varit smartare än en femteklassare och nu hockey.
Älskling diskar och jag njuter av kvällen. Seglingen hit var ingen hit eftersom det regnade mest hela tiden men det slutade alldeles innan vi var framme och vi fick tom ett par timmar med solglimtar.
Eftermiddagen har ägnats åt planering för nästa helg, att läsa, slumrat lite och så har jag följt inläggen på FB, och jag kan inte riktigt förstå att en del börjar en diet utan att ta reda på några fakta om vad det handlar om.
Det märks att Dukan har blivit omskrivet och inne, att många hört om de fantastiska resultaten…

För ett år sen när jag började fanns Dukanforum24, och så hittade jag några bloggar med recept och tips…
Visst provade jag några av de tipsen men mycket har jag fortfarande klarat mig utan som speciella nudlar, ersättningar för olika Bakverk och desserter osv.
Jag har utgått från 100 listan och. lagat det som passat familjen, valt så magert som möjligt osv.
Svälte ut candidan och sockersuget med att välja bort sötningsmedel…
Men man måste allt ta reda på fakta, följa sin egen plan och inte jämföra sig med alla andra, det som funkar för mig är kanske inte alls lika bra för dig.

Ikväll blev det grillad entrecote och sallad- jättegott!
Och vi leder fortfarande matchen - heja Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar