måndag 21 maj 2012

I kväll har jag varit ute och cyklat...

Det blev inte min hittills längsta men ändå är 20,4 km inte speciellt kort heller. När min kära gubbe frågade om jag ville följa med och cykla när jag kom hem, hade jag inte alls någon lust först, fast jag tidigare på dagen tänk på att det skulle vara skönt att komma ut på en cykeltur.
Men på hemvägen i min heta bil ( ACn är ju trasig) ångrade jag mig, och när jag sen kom upp på sadeln var det jätteskönt att trampa iväg....
nda till Ålsten tog vi oss innan rundan gick hemåt igen...

Annars har dagen gått fort på jobbet, jag har jagat paket som posten hade försökt leverera i fredags, nu var de på väg till företagscentrat i Danderyd och när det kommit dit kunde jag beställa ny transport mot extra kostnad, men när de kommit dit dem skulle var jag tvungen att maila min betsällning eftersom den bestod av 8 stora kollin....
Sen två veckor tillbaka letar DHL efter en annan leverans som försvunnit på vägen till oss, de har haft det i Rosersberg för omlastning men sen är det försvunnet på sin väg till Täby! varför det ska till just Täby när vi sitter i Danderyd, kan de inte förklara och de vill att JAG ska beskriva paketet- hur det är packat och om det har någon logga. Hur jag nu ska veta det, jag har ju bara beställt det som är inuti paketet.....

På lunchen var jag och en kollega ute på vår runda- det är så skönt att komma ut en stund mitt på dagen och jag fattar inte att det inte är fler som hakar på. Vår VD tyckte att vi skulle sitta ute på eftermiddagskaffet, men det tyckte andra var för blåsigt så vi fick sitta inne då med.....stackars människor som är rädda för lite vind i håret....

Eftersom helgen har varit fylld av fest, god mat och vin tänkte jag att dagen skulle bli en proteindag och det gick jättebra ända tills jag åt korv med bröd efter vår cykeltur, men jag la i två korvar i ett bröd, så där sparade jag ändå in på kolhydraterna, och som efterrätt gjorde jag en proteinrik smothie för jag ville prova mitt nya pulver med banansmak....

Tänkte se om jag kan hitta lite tips på sommarläsning och beställa lite pocketböcker till sommaren och så ska jag ta och hitta på en present till en tjej som tar studenten 8 juni, hon bor i Falköping och jag kan nog inte ta ledigt för att åka dit, så jag måste skicka det till henne...

Jag har hittat appen FrågeFeud och har några matcher igång, mina motståndare just nu är lite sega, men kanske blir det ett par omgångar i kväll...

Dagens Meny
Frukost: Galett av två ägg med skivor av mager skinka

Lunch: 1 kokt ägg, kokt skinka

Mellis: Nästan 1 flaska Yoggi jalla- en ny smak med jordgubb, mer protein och mindre socker - god.

Middag: varmkorv och bröd med senap och ketchup

Kvällis: proteindryck med banansmak och macabär

Dagens motion- Lunchpromenad  2,6km, 24 min, 162 kcal+ 20,40km cykling, 1,15 min, 671 kcal


1 kommentar:

  1. Men åh, då kan ju vi kanske ta en match, jag spelar också Frågefeud, tycker det är väldigt skojigt.
    Suger visserligen på historie och geografifrågorna, har svårt att minnas årtal och amerikanska kartan.
    Du vet vad jag heter om du vill ta en match.

    SvaraRadera