fredag 18 maj 2012

Sällan blir det som man tänkt sig

I alla fall om man kollar väderprognosen- idag skulle det blåsa 5 m/s som är en ganska moderat vind att segla i…
Det blåste istället mycket mer sådär 8-11 m/ s. Motvinden var kall och solen såg man inte så mycket av.
När vi kom först över mållinjen fick vi ner seglen snabbt, kastade i ankaret och värmde paj i ugnen, så vi fick lunch vid halvtretiden.
Vid det laget var jag så hungrig att pajen och salladen försvann i ett navs och sen fick jag kämpa resten av eftermiddagen med dåligt humör och godissug.
När vi kommit i hamn firade vi segern, jag med en xider som jag inte druckit på över ett år och lite chips men framförallt har jag försökt fått i mig vatten.
En stund på soffan med en tidning slutade med att jag somnade och sov nån timme- jag vaknade av att sambon börjat laga middag och undrade om jag ville göra sallad.
Efter mat och disk anslöt vi oss till de andra som fått låna klubbstugan för att se på Lets Dance, men vi stannade inte så vi fick se vem som åker ut för ikväll är alla lite trötta och vill komma i säng.
I morgon har vi skepparmöte klockan tio, jag tänkte hinna ta en snabb runda och en dusch innan.
Sista deltävlingen, vi måste komma minst trea för att vinna totalt och för varje gång vi vinner får vi starta senare för vi får handikapp- så vi måste allt ha vindarna på vår sida då igen.

Dagens mat blev:
Lättyoghurt m müsli, grovt rågbröd med kokt ägg och kalkon
Köttfärspaj med sallad
Xider, chips
Lax med sallad, knäcke med becel, ett glas vitt vin
Vatten vatten bara vanligt vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar