tisdag 15 maj 2012

I dag är jag ....

...hungrig!
Det beror nog på att jag kommit i gång med min dagliga  motion igen och att jag cyklade i går kväll.... jag tycker att jag äter och äter och magen den kurrar och kurrar....

Tur att det finns att göra hela tiden på jobbet så att man kan tänka på något annat....

I kväll ska jag åka till min gamla hemstad- Uppsala. Det var ett tag sen jag
där nu, men för varje gång har någonting förändrats där, staden har både
vuxit och förtätats sen jag flyttade därifrån för snart tio år sen.

En gång om året träffas mina gamla kollegor från tiden vi jobbade
i ett kök på ett av sjukhusen, och i år är det 20 år sen det köket gick över till privat drift och vi skingrades till många olika arbetsplatser. Några
jobbar kvar på nåt sätt i matbranschen och några av oss har gått vidare
och gör helt andra saker idag....

Det blir nog en sen och rolig kväll, tur att det är halvdag i morgon....

På förmiddagen insåg jag att jag behöver hitta på en studentpresent till en ung dam som springer ut från skolan med vit mössa vilken vecka som helst. När hon föddes var hon mitt första bonusbarnbarn och det är inte klokt att så många år har gått och att hon nu är en vuxen ung kvinna. Vi har inte haft så mycket kontakt sen jag skilde mig från hennes farfar, men på facebook har hon bett att få bli min vän, och det är roligt att i alla fall ha lite kontakt med henne på det sättet.
Så det nu behövs det lite fantasi och ideér, för något litet minne av den stora dagen vill jag i alla fall ge henne.

Lunchpromenad som vanligt har det blivit- i kväll blir det ingen träning, men i morgon är det halvdag och då tänker jag passa på innan jag åker och handlar inför helgen.

Dagens mat:

frukost- havrekligröt med lite stött på av den goda muslin jag gjorde i går, ett kokt ägg, en kopp te, ett stort glas vatten och en kopp kaffe på jobbet

mellis- keso med kardemumma och vaniljpulver

lunch- 1/2 port av den tillåtna mängden couscous, lite kyckling, riven morot, isberg, gurka och rödlö = couscoussallad, 1 glas vatten

mellis- makrill

middag- ska på kinarestaurang, där finns mycket bra och mindre bra att välja- ska försöka välja bra saker och inte ta efterrätt.... alkoholfritt blir det i alla fall så jag kan köra hem igen efteråt.

Ha en alldeles underbar tisdag!

2 kommentarer:

  1. Vad är den tillåtna mängden couscous i fjärde fasen? Jag visste inte att det fanns någon sån begränsning.
    Visserligen länge kvar tills jag är där, typ mer än 200 dagar, men man kan ju börja förbereda sig i alla fall.

    SvaraRadera
  2. nu satt du mig på pottan- jag tänkte att en lagom portion är de 225gr som man får äta i tredje fasen.....jag tycker det är ganska mycket när man väger upp det....

    SvaraRadera