fredag 4 maj 2012

VAT- Vård av tant

Vård av barn finns ju och jag har sett VAG som ska betyda Vård av gubbe så idag har jag VAT- dag, eftersom jag är sjuk och jag är tant, men man kan ju kalla det tjej också....
På sjukhuset i går fick jag order om att ta det lugnt 3-5 dagar, att inte lyfta och att ha koll så att inte ingångshålet i jumsken blev inflamerat- och man får ju vara hemma en vecka, sa både läkare och sjuksköterskor till mig...

Ja, det är ju lätt för de att säga, de har inte min chef- hon vet ju att jag kan komma på måndag.... för hon vet ju någon som har gjort nåt annat i hjärtat där de också gått in i jumsken...

Men idag är jag hemma i alla fall, och förutom att jag är trött och har lite ont i huvudet känner jag mig ganska ok men lite uttråkad- om tiden alltid gick så sakta som idag- vad mycket man skulle hinna då....

Jag har i alla fall tagit mig ikragen och fixat min hög på skrivbordet, och så har jag suttit och strykit...... hade en plan om att sitta på balkongen och läsa i solen, men solen har gått och gömt sig så jag får väl luta mig tillbaka bland kuddarna i soffan en stund i stället...
I dag är veckans proteindag och hittills har det gått bra, men jag är jättesugen på saker jag inte ska äta och jag har jättelust att baka,men det törs jag inte ge mig på för då äter jag väl upp allting.....ska nog kolla lite på forumet om jag kan hitta på nåt....

Dagens mat:
Frukost- lättvaniljyoghurt med 1 msk havrekli
Lunch- 2 galetter och några skivor kalkon
mellis-
middag- Någonting av ett paket torsk

3 kommentarer:

  1. Chefer alltså, hon kan inte dra alla över en kam, om man behöver vara hemma en vecka så ska man vara det också.
    När jag var chef en gång för länge sen så ville en kille ha puppyledigt när hans tik fick valpar, det fick han inte. Sån chef var jag:-)
    Om jag inte hade varit ledig ändå nu när jag var sjuk, så hade jag behövt VAT'a jag med.
    Svar: Jag hoppas du har rätt, jag vill verkligen inte gå upp det jag kämpat så hårt för att gå ner.
    Måste nog börja väga mig varje dag under en period, för att hålla mer koll och kunna åtgärda i god tid om det går åt fel håll.
    Men fredagar får bli fortsatt officiell vägdag.
    Ha en bra helg du med.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej. Kikar in.. hur funkar dukan tycker du?
    Har du några tips?
    Jag börjar imron. Kika gärna in hos mig på www.emmaisabellavictoria.se
    peppkramar!!

    SvaraRadera
  3. Sv till Mona: ibland får man skärpa till sig lite, du är ju i "studsperioden" och kroppen ska inse vad du vill väga- det är jättefrustrerande att så lite gör så mycket vissa dagar....

    Sv till emma- isabella: Det är fortfarande så att jag är överlycklig över att jag testade, för resultatet är fantastiskt. Nu är jag ju lite äldre och inte så fokuserad på att få en smal kropp och en platt mage utan vill ha en sund själ i en frisk kropp och ett långt liv.
    jag har kommit till den sista delen i dieten- där man ska vara resten av sitt liv, jag kan nu äta och göra precis som jag vill och förhoppningsvis ska vikten hålla sig där jag vill ha den, men om den inte gör det har jag nycklarna till hur jag ska rätta till det, och det känns fantastiskt...

    Lycka till emma- isabella, du är väl förberedd och jag är övertygad om att du kommer att lyckas.

    SvaraRadera