söndag 27 maj 2012

Lördag - Söndag

Helgen började för ovanlighetens skull med att vi var hemma nästan hela lördagen, eller hemma och hemma- vi låg inte på sofflocket precis.
Sambon åkte iväg till sin pappa på förmiddagen för att vara honom behjälplig vid en bodelning. Hans sambo sen mer än 30 år sen avled för ett tag sen och nu skulle döttrarna hämta hennes saker...... En tråkig och ledsam dag för svärfar som nu ser sitt hem bli tomt på saker som funnits där många år..

Jag passade på att fortsätta den städning jag började på fredagskvällen med att ta ett ordentligt nacksving på damråttorna som bodde under sängen.....gjorde räkningar, rensade ut i högen med Hälsa, Må Bra, Leva och andra magasin som blivit liggande i en låda och när jag ändå gick till sopsorteringshuset med de gamla tidningarna passade jag på att gå till brevlådan i centrum för att posta ett brev.
Då ringde sambon och undrade om jag ville följa med dem och fika i Vällngby, så kom de och hämtade mig..

När vi skjutsat hem svärfar åkte vi hem och packade de saker vi ville ha med oss till båten, lite mat och lite kläder och min iPad, för vi ville ju kolla om den nya operatören verkligen hade så bra teckning som säljaren i butiken sa, vi har två veckor på oss att prova.....
Det blev en tur till "vår"klubbvik på Eldgarnsö/Norrsundet där vi träffade kompisar från klubben. när vi kom hade de andra börjat grilla och vi hade tur och fick överta glöd till vårt kött. ( jag hade hittat en påse i frysen som kunde vara fläskfilé eller kyckling)

Vi satt på bryggan och hade det trevligt när någon somvarit till sin båt kom tillbaka och sa: Nu har Loreen sjungit- hon fick stående ovationer- vi om tagit med vår nyinköpta tv för att se schlagern, hade totalt glömt bort tiden, och eftersom vi hade det så trevlig hämtade vi en transistorradio i stället..... Så ett par av låtarna fick vi höra, men när halva omröstningen var klar droppade denna efter andra av och vi kunde titta pågå slutet på vår tv i båten.

Det var så roligt att hon vann! Jag tippar att finalen nästa år går i Friends arena som invigs i höst.

Fast det blev sent i går, vaknade jag tidigt idag, efter frukost stack jag iväg på träningarna, 6,5km över stock och sten i skogen tog 65 min, och jag var jättesvettig när jag kom tillbaka och väldigt sugen på årets första dopp, det är 17-18gr i attest nu, men så fullt av frömjöl från träden så det var inte så lockande att hoppa i så istället värmde jag vatten till campingduschen och tog en dusch.

Eftersom kära gubben höll på med olika tekniska problemlösningar i båten satt jag ute i solen och läste, det vare skönt i solen och riktigt avkopplande.
Vi stannade hela dagen, bl.a. Har vi nu fått upp tv'n på väggen....

På hemvägen stannade vi i en vik på svaj och åt middag, hemma vid sjutusende och nu tyckte vi titta på gårdagens och dagens avsnitt av mästarnas mästare på svt play.

Helgens mat:
Lördag Frukost- havrekligröt, 1 kokt ägg, te

Lunch- 1 kokt ägg, grön smoothie

Middag- grillad kycklingfille, sallad, lite baguette,rött vin 2,3 st ballerinakex

Söndag
Frukost- lättyoghurt med min müsli, 2 kokt ägg

Lunch- korv med bröd

Middag- varmrätt lax, stuvad potatis och sallad, lättdryck med flädersmak

Jag hoppas att ni andra haft en riktigt bra och mysig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar