söndag 20 maj 2012

Vilken fantastisk helg det varit!

I alla fall här i Stockholmstrakten där jag är och speciellt i dag har jag kunnat njuta av solen och kunnat tagit det lugnt...

I morse fick vi sovmorgon och kom inte upp förrän efter nio för att äta frukost, men efter den tog vi en 7 km lång promenad i det naturreservat där vår båtklubb har sin klubbhamn. Det var så vackert i skogen med den skira grönskan, alla blommorna och all fågelkvitter. Där finns speciellt mycket näcktergalar som sjöng för oss....
När vi kom tillbaka värmde vi vatten och duschade, för än är det lite för kallt med bara 11 grader i vattnet för att jag ska hoppa i. Att duscha och tvätta håret var skönt efter 4 dagar på sjön och sen var det ljuvligt att sitta i solen och låta vinden torka håret.

Vi har ju varit på sjön ända sen i torsdags och det har varit kallt, blåsigt, mycket vågor, höga vågor, stiltje, spänning och mycket roligt. Vi har ju varit ett gäng som följts åt, tävlat på dagarna och umgåtts på kvällarna och vi har varit både i Bålsta och upp mot Enköping. Vi har hejat på Svenskarna i hockey och på Anton i Lets dance....
I går hade vi avslutningsfest och prisutdelning och jag fick lyfta segerbucklan, så nu står den hemma i bokhyllan igen....

Jag hade planerat maten förståss innan vi åkte, och jag tror att jag skött mig bra, en av dagarna fick jag lunch alldeles försent och jag hade inte druckit som jag borde, när jag äntligen fick mat kastade jag den i mig och sen fick jag världens godissug som satt i hela kvällen.....
Magen har krånglat också, och inte förrän idag kom den i gång igen, kanske för att alla tävlingnerver kunde gå och gömma sig....


I kväll har jag provat min sommarkläder, fanns en hel del som kommer få förpassning till vinden och annat som passar bättre i år än förra året, en turkos klänning jag köpte i fjol är alldeles förstor över bysten, kanske kan jag ändra den lite.... men det roligaste- en kjol jag köpte år 2000 och bara kunde ha den sommaren- den kom på och kunde knäppas i år- det var så roligt....
men... förut har jag haft väldigt ( tycker jag ) tjocka överarmar, de är smalare nu men väldigt "påsiga" och fula.....får nog ta och hitta lite armövningar och träna lite, men jag vill ju inte att de ska bli stora igen.....

Menyn idag:
Frukost- fil med min egen mysli, rågbröd med skinka och gurka

Lunch- sill ( amonazonas julsill är jättegoda även på sommaren- jag hade gjort en ört och en senapssill ) 1/2 kokt ägg, knäcke med ost och lättöl. Kaffe och ett bragokex

mellis- en torr gammal kanelbulle ( varför åt jag den?)

Middag- pastasallad med skinka, rostat brö, vatten rostbröd med brieost

I morgon är det ny arbetsvecka igen, ska bli lite skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen.....

1 kommentar:

  1. Där fick jag ett nytt namn;-) Amonazon eller Amonazona, det spelar ingen roll.
    Svar: Minst en blomma måste man ju ha, jag tänker skaffa många, för jag har 2 stora altaner.
    Men balkongen får klara sig utan, för där sitter vi aldrig.
    Idag har jag dreglat över en massa blommor, men köpte inga, måste ta med mig privatchauffören så att vi kan packa bilen full.

    SvaraRadera