tisdag 8 maj 2012

idag är en bra dag!

Det kändes redan när jag vaknade- det här är en bra dag, en speciell dag, och jag mår så bra!

Det första jag ser när jag vaknar är himlen- och den var härligt blå och då visste jag att idag blir det sol- härligt.
I dag ska jag försöka att ha en proteindag, jag säger försöka för jag har fått en ovana att trilla dit på en knäckebit eller två och ibland rent av tre framåt kvällen, och både kylen och frysen hemma är rätt dåligt påfyllda med bra saker just nu- vi måste åka och handla, har vi sagt vid flera tillfällen men så har vi ändå inte kommit iväg för att vi haft fullt upp med annat.....

Ikväll ska vi ju till båten och prova vårt syprojekt och då blir det också en tur till affären, om det inte drar ut på tiden så de hinner stänga.
Men nu tänker vi positivt och på dagen som är idag, den här  härliga solstrålande dagen då jag mår så bra i hela kroppen....

Veckans första lunchpromenad och första promenaden på nästan en vecka blev en lugn halvtimme "röra på kroppen" runda medan jag pratade med en av sonhustrurna i telefonen.Riktigt skönt ute och jag gick utan koftan som jag tog på mig i morse eftersom jag inte har någon passande vårjacka/ kappa just nu....

Nu längtar jag riktigt efter att gå en snabb lång runda, men jag är lite rädd att överbelasta min jumske så jag ska öka motionerandet lugnt och fint.
Och så längtar jag efter att shoppa! jag vill ha nya byxor, en kjol, en jacka...... men jag får ge mig till tåls lite, tandläkarbesöken i april har minst sagt tärt på mina besparingar.....

Frukosten idag blev galetter gjorda av 2 ägg, 3 msk havrekli, en skvätt lättyoghurt och krossat linfrö som jag åt med lite kokt mager skinka, ett stort glas vatten och nästan en kopp te
och så tog jag en tärning frukt och fiber för nu måste jag få igång magen innan jag spricker.....
och när jag kom till jobbet tog jag en mugg kaffe..

Medtagen mat idag: 2 kokta ägg, 1 burk Makrill i tomatsås, några skivor kokt mager skinka och en halv liten burk med keso hoppas jag räcka till både lunch och mellis under dagen.

Middag: har ingen aning om vad jag ska hitta på till middag- det finns lite grejer som skvalpar runt i frysen- kanske blir det hamburgare eller nåt, det får vi se....

1 kommentar:

  1. Ja, du har rätt, det blev en bra dag idag, lämnade jackan på jobbet för det var så varmt när jag åkte iväg till kursen.
    Får se vad jag ska ta på mig i morgon bitti, för då är det nog kyligt igen.
    Svar: Tackar, jag läste din kommentar innan kursen, och det kändes bra och lugnande för nerverna.
    Jaha, är det vattentestpilot jag är, jag hade inte förstått det. Än så länge funkar Iphonen riktigt bra efter sitt andra muggdopp.
    Kram

    SvaraRadera