onsdag 25 juli 2012

+200!

Igår kväll njöt jag av en kycklingsallad på balkongen till middag, med isberg, tomat, gurka, kyckling och klyftor av kokt ägg. Jag gjorde en liten röra till av min mjukost och kesella med krossad rose´peppar istället för dressing till och så drack jag bubbelvatten från soda streamern.....

I dag hade jag som ett brev på posten fått tillbaka 200gr på vågen.
Bara vatten, jag vet. Men det gör det ju inte roligare för det...
Egentligen är det idag jag har varit i fas 4 i tre månader, så jag fyller i min vikt i tabellen idag....och ser att jag ligger 2 kg över den lägsta vikt jag haft- känns ganska ok ändå för jag är ju snart och nosar på den vikt jag satt för mig själv som maxvikt...
Det känns som det finns hopp för målgång innan sommaren är slut....

Idag och i morgon har jag planerat att ha proteindagar sen är det ju helg med bla utflykt med barnbarnen och deras mormor till EskilstunaZoo. Då ska vi ha med oss matsäck så det kanske inte blir så omöjligt att hålla min diet, om jag planerar lite.
Jag har funderat på om jag inte ska göra pannkaksrullar åt oss allihop....
Förra sommaren var vi till Furuvik och då gjorde jag bullar med tacofärs i och för min del pulade jag ner färsen i smeten till Dukanrosbrödet- det blev ganska bra det med- ungarna gillade pizzabullarna i alla fall.

I dag är det värmerekord och för mig innebär det att åka direkt till båten för att sticka ut och bada och äta middagen där ute i båten. Härliga kvällsvanor som vi har längtat efter, man kommer ut och får bada utan att trängas med en massa andra människor som kollar in alla ens valkar och celluiter men framförallt så slipper man gå ner i vattnet från strandet vilket är bland det värsta jag vet....
En sån spontanutflykt tycker inte jag är så svår att fixa mat till fast det är proteindag det blir grillad kyckling och kesoröra.....


Dagens matsedel:

Frukost- galett med skinka och en skål lättyoghurt med linfrön, psylliumfrön och havrekli, te hemma och kaffe på jobbet.

Lunch- Tacofärs, 1 kokt ägg och ett glas lättyoghurt med kardemumma som en liten dessert, vatten och kaffe

Mellis?

Middag- Grillad kyckling och kesoröra, vatten


Jag hoppas att ni alla har en riktigt skön dag idag när det äntligen kom sol och värme i massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar