lördag 14 juli 2012

Trosa

Idag kom vi till Trosa, som är slutet på min semesterresa

I morse tog jag antagligen sommarens sista bad i havet. 17/18 grader var det i morse och mulet så det var inte årets skönaste bad och lite tråkigt att inte kunna torka av solen....

I morgon kommer min snälla svärfar och hämtar och skjutsar hem mig. Det känns konstigt att tänka sig att jag i morgon kväll vid den här tiden är hemma och är på väg att krypa ner i sängen och ställer in mig på att klockan ska ringa kl6 på måndag morgon…

I köket kommer finnas grillad kyckling, kokta ägg, lättyoghurt, minikeso och kesella och matsäck packad för en dag på jobbet- för nu är semestern slut och några dagars attack väntar, för jag nu är det dags att ta tag i följderna av semesterfirandet.....

Men idag har jag njutit av ännu en ledig dag och en dag i Trosa som är en av mina favvoplatser. Vi hade precis fått en av de sista platserna på bryggan när det började regna så vi gjorde lunch och jag plockade ihop lite av de grejor som ska med hem innan vi tog en runda på stan för att handla.

Eftersom det här är min sista kväll gick vi ut och åt på Trosa fyren. Fyrens hemgjorda cheesburgare och en öl och för en gång skull dessert- syndigt god chokladkaka med grädde och kaffe. Sen strosade vi runt i Trosa en timme innan vi gick tillbaka till båten och tittade på tv…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar