onsdag 4 juli 2012

I dag har jag gjort det!

.... Badat i havet för första gången i år.

- det var ruskigt kallt, 17 grader bara så det var svårt att komma i, jag gjorde först ett snabbt dopp sen tvålade jag in mig lite och så sänkte jag mig under vattenytan och tog några simtag. Kan gissa att mitt badande varade i tre minuter, men efteråt var det härligt uppfriskande speciellt som vi före tagit en timmes promenad och jag var lite varm och svettig.


Igår och idag har det varit riktigt fint sommarväder och kanonsköna dagar att vara på sjön idag var första dagen på väldigt länge vi inte hade motvind och vi har kunnat sitta lättklädda och fått lite sol på blekropparna, fast idag den allra skönaste dagen fick vi hissa spinnakern eftersom det blåste så lite, och den skymde solen och jag satt plötsligt i skuggan och frös.

I måndags lämnade vi Öregrund och i morgon kommer vi till Nynäshamn, så i morgon får vi handla lite färskvaror igen.

Frukostarna blir nästan lika varje dag: lättfil eller lättyoghurt, 2 smörgåsar med skinka och ost, kokt ägg och te eller kaffe

Lunch igår: varmkorv med bröd
Idag: sallad med bl.a. Kokt ägg och mager fetaost

Middag igår: grillad entrecote med en sallad, linser 1/2 flaska rött.
Idag: tacofärs, sallad, tomat, gurka, salsa, gucca en liten burk öl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar