tisdag 31 juli 2012

Ingen vanlig Tisdag...

Idag fick jag gå upp lite tidigare än jag brukar för jag skulle vara i Bro, norr om stan för att ta hand om barnbarnen eftersom deras dagis sommarstängt....

Lillen Hampus vaknade straxt efter sju med sitt strålande morgonhumör, som han måste ha ärvt efter sin farmor, för alla andra i hans familj, mina andra barn och hans mors föräldrar sover gärna lite längre om de får....

Vi började mysa meddetsamma och fick vänta ända till halv tio innan brorsan kom upp. Mesta dagen har vi tillbringat på altanen och i trädgården spelandes fotboll och blåsandes såpbubblor.... Vi tänkte gå ut och cykla också men då kom det en regnskur....

När deras mamma kom hem åkte vi till Barkarby där jag köpte stövlar och "joggingskor" till förskolestarten....det blir skönt med nya stövlar när höstrusket sätter in..... Lillebror blev jättelycklig över sina stövlar och vägrade ta dem av sig när vi väl hade provat ut det par som passade bäst och fast solen sken...

Jag tog med mig den mat jag hade planerat att jag skulle ha och hur det nu gick till vet jag inte, men det blev en proteindag idag med....i morgon måste jag försöka få i mig lite grönsaker.

Jag var jättehungrig på förmiddagen så jag åt hälften av lunchen redan vid elvatiden och resten på eftermiddagen och jag har sprungit och kissat hela tiden, så i morgon kanske det har hänt nånting när jag ställer mig på vågen- den har fått för sig att stå stilla ett par dagar...

När jag kom hem var jag jättehungrig igen och gjorde snabbmiddag- vvkorv och en omelett med lite strimlad västanost och paprikapulver på. Jag hade upptäckt ett tråg med köttfärs som jag glömt bort i kylen så jag ställde mig och gjorde köttfärsbiffar som jag kryddade med vitlök och rosépeppar och stekte i ugnen, de blev goda och får bli middag i morgon kväll.
När ändå ugnen var varm gjorde jag en brödsmet med ägg, keso, vete och havrekli och lite bakpulver och salt, så i morgon kan jag ta mig en "smörgås" till frukost eller mellanmål....

I dag är jag stolt över att jag inte rört de goda mintchokladpralinerna som stått i en liten skål på soffbordet sen helgen. Vi fick dem av en kusin som var här nån vecka före jul och de har blivit stående i skafferiet sen dess, nu tog jag fram dem för jag tyckte att kära gubben kunde äta upp de som var kvar... men han har inte rört dem heller.....

Dagens mat idag:
Frukost- galett med kalkonskivor och ett glas lättfil med linfrön, kaffe

Lunch- Kokt Lax och keso blandat med räkor, dill och purjo, ett kokt ägg.

Middag- vv-lunchkorv och äggröra, vatten

Kvällsfika- proteindryck och ett smakprov av det nybakade brödet med lite philadelphia och två skivor kalkonpastrami.

Nu blir det lite Allsång och Måns från Skansen.... ha en mysig Tisdagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar