onsdag 18 juli 2012

Morgonens stora fråga....

var till slut minst två:
Ska jag ta med mig vågen?
Står jag ut med att vänta till på söndag innan jag sett hur det gått med min attackvecka?
Jag pendlade mellan de olika alternativen medan jag åt frukost och gjorde mig klar att åka till jobbet.
Det var ju inte så många svarsalternativ att välja på, bara ja eller nej.
Dukan säger- väg dig varje dag!
Jag har alltid vägt mig varje morgon efter toabesöket på morgonen, utom då jag varit ute med båten. Efter jobbet idag ska jag direkt ut till landet på  ön, en timmes bilresa från jobbet en kvarts resa med snurrebåten innan jag är framme....

Vi bor i båten och där är det ingen bra ide att ha en våg eftersom inte underlaget alltid är lugnt och stabilt... jag såg mig själv bära upp vågen och ställa den på bryggan, slita av mig alla kläderna och väga mig, det kändes inte lockande så jag funderade på om jag skulle ta med den till jobbet och väga mig där på morgonen när jag ändå duschade.... men då har jag ju redan ätit frukost och hällt i mig en massa vatten, men det var ju ändå ett sätt att se om det gick nedåt....

När jag såg min väska med kläder, handväskan med ipad, tidningar och handuk ( har alltid en på jobbet som nu varit hem på tvätt)  och kassen som var fullpackad med all den mat jag också skulle ha med mig var det plötsligt lätt att bestämma sig.

Vågen får vara hemma och jag får helt enkelt se på söndag hur det har gått viktmässigt, på andra sätt märks det ju redan att jag minskat lite i vikt redan för ringarna börjar snurra på fingrarna.... - 1.2 kg på 2 dagars attack är ju en fin början i alla fall.... Det kommer bli så spännande på söndag...

Eftersom jag har attackvecka och inte ska vara hemma är det skönt att jag förberett så mycket mat. Idag har jag tagit med mig allt till jobbet så jag har fyllt en hel hylla i kylen- tur att vi bara är två som jobbar just nu.
Det jag ska ha till lunch i morgon och på fredag får stanna kvar där, det andra tar jag med mig till landet så det inte står hemma i kylen och blir försört. Det blev ganska fullt i min tunga kasse, och jag hoppas att jag inte glömmer kvar allting när jag slutar i kväll..

Frukost idag blev som igår och i måndags:

Galett med ett par skivor kalkon
Naturell lättyoghurt med linfrön och ingefära
vatten
och så kaffe, senare på jobbet.

Om det inte ösregnar blir det lunchpromenad idag....Jo då lunchpromenad blev det trots att det åskade, vi tog varsit paraply med oss och det var tur för vi kom bara 50 meter innan regnet kom, men vi fortsatte vår runda i alla fall- vi hade ju paraplyerna. Rundan vi gick är en av dem vi går regelbundet och den är ungefär 2,5 km och tar så där 25 min. som är ganska lagom på den timme lunchrast vi har.

Före promenaden åt jag lunch:
Tacofärs, 1 kokt ägg och en kick kesella skäljdes ned med vanligt gott kranvatten från min kanna.

Min kollega Joakim har åkt iväg på jobb i en av våra fastigheter så jag är ensam kvar resten av dagen, så idag blir det inget eftermiddagskaffe, istället tänkte jag fixa till lite grönt te och äta en galett med kalkonskivor och mjukost så jag får ett ordentligt mellis innan jag sätter mig i bilen för att åka till landet.

Middag blev fisk med en röra av keso och räkor och vatten.

De lovar åskskurar idag också, men kanske tittar solen till oss nån gång under dagen. Hur det än blir med vädret hoppas jag att du får en fin dag på alla sätt.