torsdag 19 juli 2012

Underbar morgon....






I natt har ju jag sovit på  landet och eftersom jag jobbar och resvägen är lite längre därifrån än när jag åker hemifrån var jag tvungen att komma upp vid sex och vara på väg senast halv sju.

Jag vaskade av mig och fick på mig kläder, drog en kam genom håret och satt på lite färg på fransarna, tog ett glas lättfil med ingefära, havrekli och linfrön fyllde min vattenflaska och gick ut på bryggan.

 Synen som mötte mig ute var helt fantastiskt bedårande så jag tog lite kort för att vis hur vackert det var.
 Inte ett moln på himlen- det ser ut att bli en vacker dag idag... och så måste jag sitta inne på kontoret....
jag hoppas att vädret håller i sig, då ska jag skynda mig hem från jobbet och hoppas på att hinna bada innan solen gömmer sig bakom träden.....

Och att snurrbåtens motor fungerar så min älskling kan hämta mig vid bryggan, den var lite tjurig i morse så det var lite spännande att se om vi skulle få ro...

På jobbet åt jag resten av frukosten, två kokta ägg och ett par skivor kalkonkött och en kopp kaffe...
I dag är det torsdag och för de flesta en Proteindag, och eftersom jag har attackvecka blir det förståss bara proteiner för mig idag....

Matplanering idag:
Frukost - 1 glas lättfil med havrekli, linfrö och ingefära

Lunch- Kycklingfilé med kesellaröra  

Mellis- galett med kalkonskivor och mjukost 

Middag- Tacofärs med kesellaröra och ev. dessert av keso smaksatt med kanel och kardemumma.

Skön lunchpromenad före maten satte fart på aptiten, idag är 4.e proteindagen, i går var jag lite trött och seg men det är ju inte så kontigt de första dagarna på jobbet efter semestern, men jag är ovanligt lite hungrig tycker jag.... och det tycker jag bara är bra!

I kväll har jag badat och tagit två simturer och en liten promenad så det känns som jag fått lite motion idag. 20 grader i vattnet- härligt!

Jag hoppas att alla får en solig och skön proteintorsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar