onsdag 11 juli 2012

Fiskdag

I går blev inget skrivet, vi skulle leta upp en egen ö tänkte vi och styrde vår kosa söderut- det blåste som attan och precis när vi hittat vår vik och skulle förtöja öppnades himlens portar och det ösregnade.

Det blev att sätta upp tältet igen så inte allt skulle bli blött, sen lagade sambon pannkakor till lunch.

Eftermiddagen var stundtals soligt stundtals regnig men till slut regnade det mer än solade på oss. Så istället för att lika och sola på klippan blev det flisor och kuddar och en bra bok som jag så småningom somnade med på näsan....

Sen middag som var rökt sik kokt potatis och haricotes vere och lite senare blev det te, kex och ost.

Så en riktigt skön slapp dag kan man väl sammanfatta den dagen med.

I natt vaknade jag vid tretiden och det var omöjligt att somna om, kanske för att jag sov middag i går, annars har jag inte haft några problem med sömnen den här semestern även om jag märkt att jag nu vaknar lite tidigare redan runt sju.
Utefrukost som alltid och planering av dagen och en stund i solen( jobbar på att få bort det där hudfärgade partiet på mitten somsåg ut som ett linne när jag såg mig i en stor spegel sist)

En fin solig dag idag och jag kunde laga mat på vägen utan att det gungade allt för mycket och av lite olika rester i kylen trollade jag fram rökt sik, potatissallad ( egen) tomat/löksallad, skivad färsk gurka på varsin tallrik.

Lite tomt i kylen i dag så vi åkte in till Arkösund för att handla lite, jag tog e n rask promenad den knappa kilometern till affären så nu finns det bröd, skinka och fil igen till frukost i morgon.

Sen fortsatt vi till det som blev dagens paradisställe där vi stannat för natten, lite bad och sol på en klippa innan vi avnjöt kvällens middag räkor, både färska och rökta på en rostad skiva bröd med romsås, keldas fisksoppa med vinkokt torsk och vitlök i som min kära lagade till åt oss- jättelitet var det och utsikten från "matsalen" kan man ju inte heller klaga på, eller hur?

Kvällen är alldeles stilla, bara några måsfåglar hördes tills alldeles nyss då mystiska ljud hördes från skogen på ön, nu undrar vi ju vad det kan vara vildsvin kanske? Lite kusligt känns det tur att det inte kan klättra upp på båten…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar