söndag 29 juli 2012

Heldag på parken zoo

En heldag i djurparken i Eskilstuna med två barnbarn, deras föräldrar och mormor blev det idag....

Lagomt varmt väder, matsäck, glatt humör och alla barn fick vara med sina mammor...

Sonen körde och hade fått lånat chevavanen som bandet han kör, roddar och ibland spelar med åker i.... Så vi åkte kungligt med massagestolar och svarta rutor..

Det blev en tolvtimmarsdag och vi har tittat på alla djuren, åkt karusell och lyssnat på Markoolio.En dag om året gör vi en sån här dag- mormor och farmor bjuder på inträde, åkaband och fixar matsäck...

Och jag insåg att nån Dukan var ingen ide att försöka hålla, i går var jag ju lite deppig också så det var lite för min egen uppmuntran jag bestämde mig för en fri dag- jag är ju egentligen i fas fyra och ska kunna äta vad jag vill och även om jag försöker komma till rätta med semesterkilona just nu så har jag ju inte börjat om från början direkt....

Så det har blivit både glass och hamburgAre på zoo och kex,vin och ost i kväll...å andra sidan har jag gått omkring i mer än åtta timmar, så några kalorier har jag väl gjort mig av med.

Kom hem vid åttatiden och nu har jag lagt mig med vår Tens- apparat på vaderna som är svullna ( som vanligt) och mycket trötta.

I morgon ser det ut som om jag är ensam på kontoret så jag ser fram mot lunchrunda och en proteindag.Det här har jag stoppad i mig idag.

Frukost: 2 kokta ägg, lättfil med havrekli, linfrö

Lunch: tunnbröd med sallad, mjukost och skinka, kaffe, vatten

Mellis: mjukglassen

Middag: hamburgare med bröd, några strips, cola light, några vindruvor

Kväll: 1,5 glas rött, finncrisp Västan och lite dessertmögelost

1 kommentar:

  1. Kul att göra något tillsammans hela familjen.
    Dukanandet klarar av en sån dag, särskilt som du är i fas 4.
    Ha det bra på din ensamma dag på kontoret.

    SvaraRadera