söndag 22 juli 2012

Söndag på landbacken...

Det är ju inte så vanligt att vi är hemma på helgerna, men nu blir det så två  helger i rad,det känns lite ovant kan jag säga....

Det första jag gjorde när jag vaknade var att väga mig, jag var så nyfiken på hur det hade gått....
sen kröp jag ner i sängen igen och läste en stund innan jag gick upp och åt frukost.

En långpromenad på förmiddagen- den första på en månad och det var så skönt att röra på sig en längre stund och inte behöva tänka på att jag skulle skynda mig för att göra något annat det gick fort och lätt, förvånadsvärt lätt om man tänker på hur länge sen det faktiskt var som jag rörde på mig ordentlig- ja jag har ju förståss gått ett par lunchpromenader i veckan.....men efter 5 km tog krafterna plötsligt slut- den sista kilometern var en kamp att få komma hem och dricka vatten för det var varmt och jag var både törstig och kissnödig.....
Efter lite vatten plockade jag fram mitt yoga program och höll på med det en stund innan jag duschade och gjorde lunch.

När sambon kom hem efter sin cykeltur och vi ätit åkte vi till coop och handlade så vi kunde fylla våra förråd, sen tillbringade jag ett par timmar i köket med att steka pannkakor, baka, och laga middagsmat. Jag hade sett ett recept i en veckotidning som jag ville prova och försökte få den så dukansk jag kunde.

Vi ska ha en grillfest om två veckor och jag vill gärna hitta något roligt tillbehör. Idag provade vi auberginerullar fyllda med 5% philadelphiaröra med vitlök och persilja i. Sambon tyckte att det var gott och vi pratade om att kanske fylla dem med ädeloströra och grilla dem uppträdda på spätt.

Vi åt ganska sen middag så lagom till Solsidan började tog vi vår glass och slog oss ner i soffan. Lite tv tittande men i kväll blir det tidig kuddkramning hos oss, i morgon är det ju arbetsdag igen.

Dagens mat

Frukost- 1 Galett, 2 skivor skinka och te

Lunch- 1 brk makrill, lite sallad, ett par skivor tomat och lite gurka och 2 kokta ägg

Mellis- kaffe och kvarg blandat med lite lightsaft

Middag- ungskokt lax, auberginerullar och lite grönsallad. dessert glass av 0,5% vaniljyoghurt och kaffe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar