fredag 20 juli 2012

Morgondopp....

Det var så skönt att hoppa i det spegelblanka vattnet klockan sex. Allt var alldeles stilla så vattenytan såg ut som en dammig spegel, "dammet" var frö och pollen från träden... det var bara 15 grader i luften och kanske 18 i vattnet så det kändes lite svalt, men det var så skönt efteråt.....

Gjorde iordning en kopp med keso, lättyoggi och linfrön som jag åt i snurrebåten när kära nyvakna gubben körde mig till bryggan och bilen.... jag lite huttrande efter badet och med okammat hår, tänkte hinna kamma tilll mig innan jag var på jobbet- men det fick bli fingerkammning för jag hade ingen kam varken i väskan eller på jobbet, så jag undrar vad de tagit vägen.....?

Ännu en fin solig dag och veckans sista arbetsdag, idag blir det ingen lunchpromenad för jag ska åka till coop och handla lite, dels saker till kvällens grillmiddag och så tänkte jag handla kakonkött, keso och annat så att jag har mellisar klart för nästa vecka här på jobbet.....
På så sätt sparar jag tid för jag slipper stanna och handla på vägen ut till landet i kväll och på söndag slipper jag tänka på vad jag ska ha med mig på måndag och behöver bara steka några extra galetter eller pannkakor på måndag morgon....

Istället för lunchpromenad i dag blir det en halvtimmes simning i kväll. jag simmar fram och tillbaka mellan vår båt och en grannboy som finns ungefär 50-60 meter från oss, så några rundor fram och tillbaka medan grillen startas upp av sambon kommer det att bli.

I går kväll gjorde jag två rundor mellan bojarna det var 20 grader varmt i vattnet och kanske 18 i luften när jag gjorde den andra simturen vid åttatiden- det var så skönt.....

En liten promenad till soptunnorna på andra sidan ön tog vi efter middagen, vi har läst om alla kantareller folk hittar överallt och pratade om att det kommer ta tre veckor tills vi kommer ha tid att åka till vårt svamställe och just då hittade jag två kantareller.... jag kollade runt lite, men det blev bara de där två stackarna..... men ganska stora var de ändå....

På matplaneringen idag kan jag läsa:

Lunch: tacofärs, ägghalva och en klick keso

Mellis: galett med kalkonskivor och mjukost

Middag: Grillat kött, tzatziki

I går gjorde jag ett misstag, jag tänkte inte ens på det förrän på  kvällen när jag tänkte igenom min matdag, men jag hoppas att det inte spelar så stor roll fast jag är i attackfas just nu.
Jag råkade äta dubbla mängden havrekli, blandade först i dagsransonen i lättfilen på morgonen och tänkte inte på att jag skulle äta galett till mellis på eftermiddagen.....

Men havrekli är ju bra för hjärtat och mättnadskänslan så så himla farligt kan det inte varit- men det var jobbigt när vi åt middag och sambon åt knäcke och drack vin till maten.... Åhh vad sugen jag var på att knapra knäcke.....
idag är femte proteindagen och jag börjar bli riktigt trött nu på att bara äta protein- men jag ska stå ut tills jag vägt mig på söndag det är ju bara en dag till efter den här....

Ha nu en strålande fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar