tisdag 17 juli 2012

Ingen...

...morgonpromenad i dag för jag sov så gott och fast jag vaknade tidigare än jag behövde var det inte tillräckligt tidigt för att hinna ut, istället blev det en lite lugnare start och det är ju skönt att unna sig så här på sommaren.
Det gäller ju att starta mjukt efter ledigheten och låta semesterkänslan stanna kvar länge....

Kul stund på vågen -0.8 jag hade glömt att det kan gå så fort från den ena dagen till den andra.

Sval dusch innan jag gjorde repris på gårdagens frukost- Galett med skivor av kalkon och en liten klick av min mjukost och ett glas med lättfil med linfrön och ingefära i, och ett stort glas vatten.
Kaffe dricker jag på jobbet när jag kommer dig.

Idag ska jag inte glömma att ta med mig min vattenflaska så att jag kan dricka i bilen på vägen till eller från jobbet.

Sugen och hungrig var jag på förmiddagen så jag tog ett kokt kallt ägg och en kopp kaffe vid halv tiotiden.

Lunch: fisken från i går med goda kesoröran med crabfish var riktigt gott ute på verandan under en strålande sommarsol- härligt!
Det blev nästan varm att sitta där ute en timme, men jag pratade med min älskling som ju nu har tagit båten till landet för att hjälpa svärfar- det var ju tänkt att de skulle snickra lite tillsammans....

Middagplanen är tacofärs.

Sen i går kväll är jag lite orolig för min svärfar. Han var ju och hämtade mig i Trosa i Söndags, då berättade han att han kände sig lite yrslig och hade ont i ett öra. De där problemet med örat hade han nämnt när vi pratade med varandra i midsommras och vi, sambon och jag trodde att det gått över, men det hade det alltså inte. I går kom han iväg till vårdcentralen som konstaterade öroninflammation och väldigt lågt blodvärde och skickade honom till andra sidan stan, där han satt på Danderyds sjukhus med sin remiss i flera timmar. Där tog de nya prover och sa att han måste få blodtransfusion- och det skulle han få i jakobsberg så han åkte tillbaka dit och fick ligga kvar över natten, och det känns ju skönt att han blir omskött nu men jag undrar ändå:
Om man är på en vårdcentral där man bor, och man där bedömer att man behöver blod ska en 82åring i sån kondition köra till akutsjukhuset ensam då och sen sitta där en hel dag tills man får köra ensam tillbaka för inläggning på ett sjukhus på samma ställe man först kom ifrån?

Jo, jag vet att det är semestertider men????
Jag hoppas att världens snällaste svärfar får hjälp och blir piggare snart- för piggare 82åring har jag inte träffat förut...

Nu är det hög tid att jag tar mig i kragen och ser till att få något gjort- åker till jobbet tex.....

Det ser ut som det blir en fin dag här i Stockholm idag igen, och jag hoppas att de som är lediga tar chansen att njuta av den....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar