måndag 23 juli 2012

Ny vecka...

Måndag morgon och jag vaknade en halvtimme innan klockan ringde, hade lite huvudvärk och gick upp och  en ipren och kröp ner under täcket och försökte slappna av en stund....

En till kollega kom tillbaka från semestern så nu är vi 3 stycken i tjänst och eftersom det är så lugn just nu kunde vi ägna stor del av tiden med personalvård - alla spelar nu wordfeud med alla.... jag spelade med Mona också- jag ger inte upp, en dag ska jag vinna.... det plingade och plingade i min mobil hela dagen.....

På eftermiddagen ringde vår VD och kollade läget- "här händer ingenting", sa jag... "vi är tacksamma att några håller ställningarna på kontoret sa han. Jag tror inte han har problem med att vi latar oss eftersom vi ju gör det jobb som finns att göra.....

Efter middagen åkte vi ner till båten och pysslade lite, vi har bytt ut ett fall och ska få ett nytt bord som lilla gubben håller på med. Semester brukar sluta med att han fått massor av nya ideer som skall förverkligas när han är hemma och i år blir det alltså bla ett nytt bord i sittbrunnen.

Dagens mat:

Frukost- Galett med kalkonskivor, 1 skål med naturell lättyoghurt med linfrön och ingefära, en kopp te och ett stort glas vatten.

Lunch- rostbiff, 1 tomat och en klick keso. 1 glas nat yoghurt med kardemumma, vatten, kaffe.

Mellis- En pannkaksrulle: 2 pannkakor rullades ihop med 2 skivor skinka- smakade lite som ungspannkaka

Middag- Omelett med purjo och ett par skivor 10% västan och en kokt vv-korv

Lite hungers/sug på kvällen avhjälptes med en kopp grönt te och en bit dukanrostbröd med kalkon

Känns som en bra matdag, inte hungrig alls under dagen. I morgon hoppas jag komma iväg på lunchpromenad men det känns lite taskigt att två lämnar den tredje och går iväg.... ja, vi får se i morgon hur det blir med det...

Nu lite plock i köket sen väntar kudden- God natt!

1 kommentar:

  1. Funderade just hur du kunde ha tid att spela fast du var på jobbet, men det verkar ju vara en skön mjukstart efter ledigheten.
    Så kommer inte jag att ha det, det blir nog fullt ös medvetslös från första arbetsdagen.
    Jag önskar dig lycka till i Wordfeud, jag vill verkligen att du ska vinna, det har du förtjänat. Kram/Mona

    SvaraRadera